איך לעבור תיאוריה בלי לדעת כלום?

איך אפשר לעבור מבחן תיאוריה מבלי לדעת את החומר? חברי כנופיה מהדרום מצאו דרך יצירתית לעשות את זה

עשרות נהגים שלא עברו את מבחן התיאוריה נוהגים היום בכבישי ישראל. זה קורה בעזרתה של כנופיה מתוחכמת שפועלת, כך על פי החשד, כבר כמה חודשים מתחת לאף של הרשויות, בשיטה שהדהימה אפילו את בלשי המשטרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

זה עבד כך: תמורת סכום שנע בין 2,000 ל-6,000 שקלים, צוידו נבחנים שנכשלו במבחן התיאוריה במצלמות זעירות, אוזניות סמויות ושעון - מצלמה. הם הגיעו למרכז הבחינות נרשמו ואחסנו את הציוד האישי. משם - לחדר הבחינות. מיד לאחר מכן הם יושבים מול מסכי המחשב ועונים על השאלות. הבוחנים שמסתובבים בחדר לא יודעים דבר.

הנבחנים במרכז הבחינות צילמו וישדרו בזמן אמת את השאלות שהופיעו על המסך. חברי הכנופיה שישבו בדירה סמוך לחדר הבחינות לפה ענו את התשובות הנכונות לתוך האוזנייה המיוחדת שהוסתרה באוזן של הנבחנים. טכנית הכול עבד על פי התכנית, עד שבלשי המשטרה נכנסו ועצרו את הנבחנים.

חמישה מחברי הכנופיה נעצרו לאחרונה. כתבי אישום הוגשו נגדם בגין מרמה. אז חשיפת הכנופיה הזאת היא עוד צעד במלחמה בקטל בדרכים, ועוד הוכחה שאת העבריינים צריך לחפש לא רק על הכביש.

אלי אונגר, המייצג את אחד החשודים בפרשה מסר בתגובה: "הלקוח שלי לא קשור לא מניי ולא מקצתי. הוא לא הביא אנשים, הוא לא קשר קשר, הוא לא סיפק ציוד, והוא לא מסר תשובות און ליין בטלפון. לא בכדי בית המשפט קבע שהראיות לכאורה בעניינו הם כאלו שמאפשרות לשחרר אותו ואתמול תודה לאל הוא שוחרר ממעצרו".