הסכם עד מדינה? "החקירה מתקדמת"

פרסום ראשון - דרמה בפרשת הצוללות: איש העסקים, שייצג את התאגיד הגרמני "טיסנקרופ" ונחשד במתן שוחד, נמצא במגעים להפוך לעד מדינה בתיק

>גנור יהפוך לעד מדינה בתיק 3000?
>גנור יהפוך לעד מדינה בתיק 3000? | צילום: מוטי קמחי, רויטרס

פרסום ראשון: מיקי גנור, שייצג בישראל את המספנה הגרמנית והוא אחד החשודים המרכזיים בחקירת פרשת הצוללות, נמצא במגעים מתקדמים להפוך לעד מדינה בפרשה. כתוצאה מההתפתחויות בתיק התפטר פרקליטו נתי שמחוני וכעת מייצג אותו עורך הדין אלי זוהר. מעצרו של גנור הוארך היום (שני) בארבעה ימים במסגרת הסכמה בין הצדדים וללא דיון בבית המשפט.

>גנור יהפוך לעד מדינה בתיק 3000?
>גנור יהפוך לעד מדינה בתיק 3000? | צילום: מוטי קמחי, רויטרס

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

גנור חשוד במתן שוחד למפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, והאחרון סייע לו לזכות במכרז של משרד הביטחון בשווי של מיליארד ו-200 מיליון יורו. השאלה המרכזית שעולה מן ההתפתחות הדרמטית בחקירה היא אילו ראיות מפלילות לכאורה נמצאות בידי גנור ונגד מי. האם עדותו של גנור רק תחזק את החשדות לגבי החשודים המוכרים או שמא הוא יזכיר גם שמות חדשים.

אבריאל בר יוסף
אבריאל בר יוסף

צוללים לפרשה 3000 - העסקה והשאלות הקשות

במקביל, בית המשפט האריך היום גם את מעצרו של המשנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף בארבעה ימים, זאת לאחר שהשופטת אמרה שחלה התקדמות בעניינו וכי אין זו העת לדון בחלופה למעצרו. פרקליטו, ז'ק חן, מתח ביקורת על כך ששמע על המגעים להפיכת גנור לעד מדינה מהתקשורת בלבד.

זו הייתה הפעם השלישית שחוקרי היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית) מבקשים להאריך את מעצרו של בר יוסף, שמוגדר כאחד החשודים העיקריים בפרשה. אתמול שוחרר למעצר בית רונן שמר, שמוגדר יד ימינו של גנור, ואילו בסוף השבוע הסתיים מעצר הבית של האלוף במיל' מרום ושל עורך הדין דוד שמרון, שבשבת אף טס לחופשה בארה"ב לאחר שצורכי החקירה לא חייבו הוצאת צו איסור יציאה מהארץ.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס למגעים להפיכתו של גנור לעד מדינה ואמר כי בהרבה חקירות שמנהלת המשטרה היא מחפשת עדי מדינה מפני ש"כנראה אין לה כלום ביד". לדבריו, אם הראיות היו חזקות מספיק לא היה צורך בגיוס עדי מדינה.

בדיון הקודם בהארכת מעצרו של גנור אמר פרקליטו דאז, עו"ד נתי שמחוני, כי "הוא כופר לחלוטין בחשדות שמיוחסים לו. מר גנור לא נתן שוחד לאף גורם. הוא קיבל את תפקידו כנציג המספנה הגרמנית בישראל בלי שנזקק לסיוע של שום גורם ולכן לא נדרש ולא נזקק לשלם לאיש בעבור זה".

עו"ד שמחוני מתח אז ביקורת נוקבת על ההתנהלות התקשורתית בפרשה, תוך שהוא רומז לדברי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במהדורה המרכזית כי מדובר בפרשת השחיתות הכי גדולה שהייתה בישראל: "נבחרי ציבור מדברים כשאין להם שום מידע על ממצאי החקירה".