מנדלבליט: "זו חובתי לעסוק בתיקי רה"מ"

היועמ"ש התייחס לביקורת שנשמעת נגדו, לפיה עליו עליו להמנע מלעסוק בתיקי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדנבליט התייחס היום (שישי) לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: בכנס לשכת עורכי הדין אמר כי "אני שומע קולות שקוראים לי לא לעסוק בתיקים שעוסקים בראש הממשלה. זאת לא זכותי, זאת חובתי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מנדלבליט ונתניהו, ארכיון
מנדלבליט ונתניהו, ארכיון | צילום: מארק ישראל סאלם, FLASH 90

"כל עוד אין עילה בדין לפסילה שלי מעיסוק בפרשות, ואין עילה בדין כזו, הרי שהוראות החוק אוסרות עליי, כך ממש, להימנע מטיפול בהן", המשיך היועץ. "העובדה כי שימשתי, קודם לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בתפקיד מזכיר הממשלה, אינה עילה לפסילתי מעיסוק בעניינים הקשורים לממשלה בכלל, ולראש הממשלה בפרט".

"אמשיך אם כן לטפל בתיקים אלה, מתוקף חובתי בדין, ובשים לב לכובד האחריות שמוטלת עליי", הבהיר מנדלבליט. "אני פועל בהם בהתאם לאותן אמות מידה שעליהן דיברתי קודם לכן, וכששלטון החוק, האינטרס הציבורי ודרך קבלת ההחלטות הסדורה והמושכלת, הם ורק הם עומדים לנגד עיני. מקצועיותי מנחה אותי".

''לא נשקלים כאן שיקולים זרים''. ניצן
''לא נשקלים כאן שיקולים זרים''. ניצן | צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

באותו כנס באילת התייחס אתמול פרקליט המדינה שי ניצן לחקירה, ואמר כי "לאורך השנים נשמעות טענות כאילו פתחנו בחקירה נגד גורמים מסויימים רק משום שהם ימנים או שמאלנים, או משום שהם ערבים וכיוצא באלה. הכל הבל ורעות רוח. אין דבר רחוק יותר מהאמת".

"ההרשעות הלא מעטות בתיקים של אישי ציבור מוכיחות כי לא נשקלים כאן שיקולים זרים כל שהם", אמר ניצן. "מערכת אכיפת החוק הוכיחה שאינה מהססת לפעול מקום בו עולה חשש לעבירות פליליות, גם כשהחשודים הם בדרגים הבכירים ביותר".

"לצערי, אנו מותקפים מעת לעת על כך שנגד אישי ציבור אנו מנהלים לעתים בשלב ראשון בדיקה בלבד ולא חקירה מלאה, והטענה הנטענת היא כאילו אנו מפלים לטובה אישי ציבור", אמר ניצן. "בטענה זו אין כל ממש. הבדיקה המקדימה מבוססת על ההכרה בהשלכותיה הנרחבות של ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית".