"לא הגיוני שאפרד מילדיי בגלל חצי גרם חשיש"

יחזקאל סברי, אב ל-5 הסובל מפוסט טראומה נשלח שלשום לחודש מאסר בפועל בכלא. "זה לא יכול להיות שזה קורה בישראל"

זמן צפייה: 07:33

יחזקאל סרבי, תושב רמת-גן בן 52, אב ל-5 ילדים, הסובל מפוסט טראומה ומחזיק בהמלצה לקנאביס רפואי, נשלח שלשום לחודש מאסר בפועל בכלא. הסיבה: הוא נתפס בפעם הרביעית כשהוא מחזיק קנאביס במשקל אפסי – פחות מ-1 גרם קנאביס.

"התמכרתי לסמים בצעירותי בגלל חוויות המלחמה. שירתתי בתותחנים במרג'-עיון גדוד 55 בשנת '83, מה שהוביל אותי לפוסט-טראומה. הייתי נרקומן וגם ישבתי בכלא בגלל זה – עד שנגמלתי", חושף יחזקאל סרבי.

היום הוא נעזר בקנאביס מזה 8 שנים, מה שלטענתו עוזר לו לא להתמכר לסמים ולתרופות אחרות. "כשאבחנו אצלי את הפוסט טראומה, רשמו לי מרשם של "מתדון" שזה הסם הכי מסוכן, משפיע לרעה על הגוף לעומת הקנאביס שעוזר לי. למרות שהרופא שלי המליץ לי על אישור לקנאביס רפואי, משרד הבריאות דחה את ההמלצה", מסביר סרבי. "זה לא יכול להיות שבמדינה שלנו קורה דבר כזה. כל השיקום של 20 שנה ירד לטמיון. לא הגיוני שאפרד מילדיי בגלל חצי גרם חשיש", הוסיף. צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר

תגובת דוברות הנהלת בית המשפט כפי שהיא עולה מפסק הדין:

בתיק הנוכחי נגזר על הנאשם מאסר למשך חודש בלבד. כנגד הנאשם היה תלוי ועומד מאסר על תנאי של 6 חודשים שהוארך בעבר. הנאשם נשלח לשירות המבחן לצורך בחינת הארכת התנאי, אך לא שיתף פעולה עמם. בנסיבות אלו בהעדר שיתוף פעולה לא ניתן להאריך את התנאי על פי החוק. האפשרות החוקית היחידה הייתה להפעיל את התנאי וכך נעשה. בעבר פנה למשרד הבריאות לקבל אישור רפואי ונדחה.

העולם הבוקר כל הפרקים