המשטרה: להעמיד לדין את שייח ראאד סלאח

המשטרה העבירה לפרקליטות את הממצאים על ראאד סלאח וציינה כי "יש תשתית ראייתית להעמיד אותו לדין"

החקירה הסתיימה. השייח סלאח

השייח' סלאח, שהורשע ונשלח לכלא, שוב יועמד לדין? המשטרה הודיעה היום (חמישי) על סיום חקירתו של השייח', ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית: השייח' סלאח נחקר בחשד להסתה לאלימות לטרור ולתמיכה ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת - ומהמשטרה נמסר כי "התבססה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לשייח'".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החקירה בוצעה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל, שסיימה בשבוע האחרון את החקירה. התנועה הוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית, ועל כן במשטרה ממליצים להעמיד לדין את סלאח גם בשל "תמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת".

במשטרה ציינו כי החקירה החלה בעקבות שורת התבטאויות של השייח' סלאח בנוגע לתנועה, גם לאחר הוצאתה לחוק: הדברים פורסמו בכלי תקשורת, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. לדברי המשטרה, השייח' סלאח התייחס גם ל"מגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה".

"החקירה עסקה בחלק מההתבטאויות, אשר בעניינן ניתן אישור פרקליטות המדינה כנדרש, לאחר שנמצא בבחינת מכלול החומרים כי הן מגלמות חשד להסתה ולתמיכה בארגון", ציינו בשמטרה. השייח' סלאח נחקר באזהרה ובוצעו מספר פעולות חקירה נוספות: המשטרה העבירה את הממצאים לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), שליוותה את החקירה, על מנת שיוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום.

בשנה שעברה החל השייח', מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, לרצות תשעה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות. "כבוד להיכנס לכלא למען אל אקצא", אמר סלאח עם כניסתו לכלא.

התנועה הוצאה מחוץ לחוק
התנועה הוצאה מחוץ לחוק