המשטרה מאיימת: תיקים פליליים לחתנים וכלות שיפרו את ההנחיות

אחרי ההופעה של עדן בן זקן בחתונה, נציג המשטרה אמר לחדשות 13 כי גם בעלי עסקים שיקיימו חתונות בניגוד לחוק ייחקרו באזהרה, בגין "הפצת מחלה מידבקת ברשלנות". "נוציא צווי סגירה לאולמות"

זמן צפייה: 01:21

המשטרה מובילה מהלך, יחד עם הפרקלטות, שבמסגרתו תוכל לפתוח תיקים פליליים נגד חתנים וכלות שחתונתם תפר את מגבלות הקורונה, וכן נגד בעלי האירועים, זאת בגין "הפצת מחלה מידבקת ברשלנות" – כך אמר היום (שני) סגן ניצב רועי ולדמן לחדשות 13.

מלבד האיום על חקירה באזהרה, בשל העובדה כי בעלי העסקים מסכמים עם החתן והכלה כי במקרה של קבלת קנס הם ישלמו עליו, הבהיר ולדמן כי בכוונת המשטרה להוציא צו סגירה לאולמות שבהן יופרו ההנחיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו נגד ראשי האופוזיציה: קריאה לאי ציות להנחיות – אנרכיה

ליברמן: "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

העוצר הלילי יחל מחר בשעה 19:00 – רשימת הערים תפורסם בהמשך

עדן בן זקן מופיעה בחתונה בה לא הקפידו על הנהלים
עדן בן זקן מופיעה בחתונה בה לא הקפידו על הנהלים | צילום: צילום מסך

הצהרה זו באה על רקע התיעוד שפורסם אמש מחתונה, שבו נראית הזמרת עדן בן זקן מופיעה מול קהל צפוף שרובו לא עטה מסכות, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. הופעתה נפסקה רק לאחר התערבות המשטרה. החתן, נאור סקה, הגיב בריאיון לחדשות 13 לסרטון: "רואים בו רק שניות בודדות. זה רגע מאוד ספציפי בחתונה".

למרות ההגבלות הברורות לגבי קיום אירועים מסוג זה, בתיעוד כאמור נראה שההנחיות לא נשמרו. סקה מצדו טען שהוא וכלתו נאלצו להפסיק את ההופעה כמה פעמים כדי לבקש מהנוכחים לעטות את המסכות. לטענתו, בן זקן הוזמנה עוד לפני מגפת הקורונה. להבנתו, מותר היה להזמין אותה להופיעה כל עוד הריקודים יתקיימו צמוד לשולחנות.