החשד לאונס בכרתים: שני הישראלים שוחררו ממעצר

השניים עושים את דרכם חזרה לישראל. קובי קמר, פרקליטם של אחד הגברים שנעצרו בחשד לאונס תיירת גרמניה, הצהיר כי היא נעלמה מהאי. "המשטרה המקומית הגיעה למסקנה שמדובר בתלונה שקרית מיסודה"

זמן צפייה: 00:19

שני הישראלים, בני 29 ו-35, שנעצרו בחשד לאונס של צעירה בת 19 בכרתים, שוחררו היום (שלישי) בערבויות של עשרות אלפי אירו, והם צפויים לחזור בקרוב לישראל.

עורך הדין של אחד מהם,  קובי קמר, התייחס לשחרורם ואמר: "המשטרה המקומית הגיעה למסקנה שמדובר בתלונה שקרית מיסודה. יש אחיזה לסברה שהצעירה תכננה את האירוע באופן שניתן להוכיח מדעית. זאת, על מנת לקבל את כספי הביטוח על האירוע", והוסיף: "היא נעלמה לאחר הגשת התלונה. אפשר לומר שהיא נסה על נפשה".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-20190903-1733' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='עו"ד קובי קמר' kid='1_bkrssewk' duration='222'']

ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן", הגיבה לשחרור החשודים והזכירה כי "אחוז קטן מנפגעות תקיפה מינית מתלוננות במשטרה. אותו מיעוט אמיץ, מתאר את הגשת התלונה כאונס שני. מערכת המשטרה והמשפט לא מוכשרות לטיפול בנושא, וחלק גדול מהתלונות מוסרות אחרי יחס קשה שקיבלו המתלוננות מהמערכת, בעקבותיו החליטו לסגת. אין בידינו את הכלים להוכיח אם התרחש אונס, אבל מתקשות להאמין שצעירה בדתה מלבה סיפור כל כך מחריד ובחרה לעמוד בלחצים הקשים של הגשת תלונה, ועוד במדינה זרה. אנחנו עומדות לצדה של העיתונאית ורד פלמן, שהוכתה על ידי משפחות החשודים כשסיקרה את המקרה. אלימות כזו מחייבת אותנו כחברה לבדק בית ולגינוי חריף של המקרה, ללא קשר לאשמת החשודים. לא נאפשר את התרת דמן של עיתונאיות ועיתונאים".

עוד בחדשות 13:

גרסת הישראלים החשודים באונס בכרתים: "נפרדנו בחיבוק ונשיקה"

פרקליטת שני הישראלים החשודים באונס בכרתים: "עלילה חסרת בסיס"

שני צעירים ישראלים נעצרו בכרתים בחשד לאונס תיירת גרמניה

מנכ''לית כולן, ברכה ברד
מנכ''לית כולן, ברכה ברד | צילום: פיני סילוק

כזכור, הצעירה התלוננה במשטרה ואמרה כי פגשה את השניים, בן 29 ובן 35, והסכימה ללכת איתם לחדרם למשקה - שם הם אנסו אותה. עוד מהדיווחים עלה כי מיד לאחר מכן הצעירה ניגשה למשטרה ודיווחה על התקרית. השוטרים עצרו את החשודים ופתחו בחקירה.

עורכת הדין של החשודים באונס, גילה ליבר גולן, דחתה אתמול את החשדות נגד השניים וטענה כי "המקרה הזה הוא עלילה מוחלטת, אין שום בסיס לטענות". הדברים נאמרו בריאיון ל"העולם הבוקר".

ליבר גולן שללה קשר בין הפרשה הנוכחית לפרשת המין בקפריסין, שבה ייצגה את אחד מ-12 הנערים הישראלים שנחשדו באונס תיירת בריטית, ואמרה כי "מדובר בבחורים רציניים, אמינים, לא ילדים שמחפשים בחורה כדי להיות איתה".

מעצר (אילוסטרציה)
מעצר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

הנערים מצידם טענו: "נפרדנו ממנה בחיבוק ונשיקה. כנראה שהיא לא הצליחה להסביר להוריה מדוע חזרה לחדרה בשמונה בבוקר, ולכן הגישה תלונה".