בעל עסק דיווח על עסקה חשודה - והביא למעצרו של גנב פרטי אשראי

עפ"י החשד, צעיר בן 26 שלח הודעה לכאורה מרשות הדואר במסגרתה ביקש מקורבנות להזין פרטי אשראי, ולאחר מכן ביצע רכישות בשווי עשרות אלפים. בעל העסק חשד בעסקה - ודיווח למשטרה, שפתחה בחקירה

פרטי כרטיסי אשראי גנובים הונאה
הממצאים הגנובים | צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה חשפו הונאה באמצעות כרטיסי אשראי בשווי של עשרות אלפי שקלים, כאשר תושב כפר מזרעה בן 26 חשוד כי ביצע הזמנה של מוצרים באמצעות פרטיהם של בעלי כרטיסי אשראי ללא ידיעתם. בתום חקירה של היחידה ללוחמה בפשיעה, הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד החשוד בביצוע ההונאה ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני כחודש, ממנה עלה כי החשוד ביצע הזמנה של עשרות מקרנים בסוף ספטמבר מבעל עסק, שחשד כי העסקה בעייתית, ולכן דיווח על כך למשטרה. בהמשך לכך, שוטרי ובלשי תחנת נהריה, יחד עם חברת האשראי, ערכו כעבור כמה ימים "מסירה" של המוצרים שהוזמנו לנקודת מפגש שנקבעה מראש.

רכישה באינטרנט (אילוסטרציה)
רכישה באינטרנט (אילוסטרציה) | צילום: פוטוליה

במסגרת המסירה, המשטרה עצרה לחקירה את החשוד, זאת מייד אחרי שקיבל את החבילה לידיו. עם התקדמות החקירה, התברר כי פרטי כרטיסי האשראי נלקחו באמצעות רשת של גניבות פרטי אשראי דרך האינטרנט, כאשר גניבת פרטי האשראי נעשתה באמצעות שליחת הודעה לטלפונים של המתלוננים, שהכילה קישור זדוני לכאורה מרשות הדואר, שאליו נתבקשו הקורבנות להזין את פרטיהם האישיים ואת פרטי כרטיס האשראי שלהם. במקביל, בחיפוש שנערך בביתו של החשוד נתפס רכוש רב שנגנב מבתי עסק שונים.