פעילות בתיהמ"ש תורחב בשבוע הבא - משפט רה"מ צפוי להיפתח בקרוב

הנהלת בתי המשפט הודיעה על הגדלת הפעילות של הרשות השופטת, שייעשה תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, וכחלק מכך צפוי להיערך הדיון שבו ייקרא כתב האישום נגד נתניהו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הנהלת בתי המשפט הודיעה הערב (רביעי) כי פעילות הרשות השופטת תורחב החל משבוע הבא, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. זאת לאחר שהפעילות צומצמה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. כחלק מהחזרה לשגרה של בתי המשפט, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפתח בקרוב, כאשר ייערך הדיון שבו ייקרא כתב האישום נגדו.

לפני כחודש הכריז שר המשפטים אמיר אוחנה על מצב חירום במערכת המשפט ל-24 שעות. זאת בשל ההגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות יום לפני כן, בשל התפרצות נגיף הקורונה. עקב העברת בתי המשפט למתכונת חירום, התקיימו דיונים דחופים בלבד. כאמור, התקנות שהחיל שר המשפטים היו תקפות רק ל-24 שעות, אך נמשכו. בתקופה זו התקיימו דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד וסעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח: אם ישראל תחזור לקצב ההדבקה הקודם – 6,000 מונשמים ביולי

אושר הסגר ביום העצמאות; התנועה תוגבל ביום הזיכרון וברמדאן

במחאה על היעדר הסיוע: מאות עסקים מצטרפים להשבתת החנויות

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: החדשות 13

לאחר מכן הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, כי לא נפל פגם בהחלטת שר המשפטים להעביר את בתי המשפט למתכונת חירום. "השימוש בסמכות זו של השר הופעלה בעבר במקרים שבהם עלה צורך להשבית פעילות בבתי משפט מסוימים ברחבי הארץ, למשל בתקופות מתוחות מבחינה ביטחונית", כתב נזרי.

עם זאת, כשעה לפני שאוחנה חתם על התקנות המשביתות מפעילות את בתי המשפט, יצאה הנחיה אחרת לחלוטין לנשיאי בתי המשפט השונים. במסמך שהופץ נכתב: "הרשות השופטת נבדלת ממשרדי ממשלה אחרים, עליה להמשיך ולפעול גם בעת חירום על מנת ולהבטיח את זכיותיהם של המתדיינים בבתי המשפט".