ביהמ"ש קיצר את מעצר דורס רוכבי האופניים - וביקר את המשטרה

ביהמ"ש המחוזי החליט שמעצרו של יונתן פדידה יקוצר חלקית, ויסתיים ביום רביעי. השופט מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בפרשה: "היחידה החוקרת אינה מתנהלת באופן ראוי"

זמן צפייה: 02:25

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: בית המשפט המחוזי בלוד קיבל היום (שני) את הערעור שהגיש עו"ד עדי כרמלי, סניגורו של יונתן פדידה, הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי האופניים בשרון, תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, וקיצר ליומיים את מעצרו של פדידה, עד ליום רביעי.

בית המשפט קיבל את ההחלטה תוך כדי שהוא מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בפרשה, בפעם השנייה. "היחידה החוקרת אינה מתנהלת באופן שראוי היה להתנהל. על בית המשפט לקיים פיקוח הדוק על היחידה החוקרת", נכתב בהחלטת השופט עידו דרויאן-גמליאל.

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ערעור המשטרה התקבל: מעצר דורס רוכבי האופניים בשרון הוארך

דורס רוכבי האופניים בשרון ישוחרר למעצר בית

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות
קביעת בית המשפט מגיעה לאחר שביום שישי הפך ביהמ"ש את ההחלטה לשחררו למעצר בית, והאריך בארבעה ימים את מעצר החשוד שדרס למוות את רוכבי האופניים, וקיבל בכך את עמדת המשטרה. זאת, לאחר שיום קודם לכן הוחלט שכן לשחררו.

משפחת לוגסי ומשפחת ויינשטיין התייחסו אז להחלטה ומסרו: "אנו סומכים ידינו על המשטרה ומערכת המשפט, ומברכים על החלטת בית המשפט אשר הבין שאדם שעולה על רכב לא תיקני ומשופר נוסע במהירות מטורפת, כשהוא תחת השפעת סמים - הוא לא אדם נורמטיבי, אלא רוצח. השופטת קבעה בדבריה שמדובר בעבריין אשר גם לאחר התאונה עסק בשיבוש הליכי חקירה. הוא מחזיק ברשותו דרכון מרוקאי ויש סיכוי גבוה שהוא יברח מהארץ. מקומם של נהגים רוצחים כאלה הוא מאחורי סורג ובריח".

במהלך הדיון שנערך אתמול בעניינו, אמר נציג המשטרה כי "נמצא סם מסוכן בדמו של החשוד - מדובר בפצצה מתקתקת בכביש. הוא גם שיבש חקירה". אמו של החשוד התמוטטה במהלך הדיון, וצוות מד"א הוזעק למקום. הדיון הושהה וחודש כעבור זמן קצר. עוד ציין נציג המשטרה כי "מדובר בהמתה בקלות דעת בשני מקרים, שני הרוגים - תאונה קשה ביותר, ברף הגבוה ביותר של מסוכנות. יש לחשוד דרכון זר, ולכן יש חשש להימלטות".

השופט מתח ביקורת על המשטרה שלא ביצעה את כל פעולות החקירה הנדרשות בתיק עד לתאריך הארכת מעצר. "דעתי לא נחה, תיק כל כך קשה - אני חייב לציין שלא עשיתם את העבודה שלכם", אמר לנציג המשטרה.