"נהג תחת השפעת סם": כתב אישום נגד דורס רוכבי האופניים בשרון

יהונתן פדידה, שדרס למוות את יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בחודש שעבר, הואשם בהמתה בקלות דעת, נהיגה תחת השפעת סמים וביצוע שינויים טכניים ברכבו בניגוד לחוק. "נהג ב-158 קמ"ש לפחות"

יהונתן פדידה בדיון בהארכת מעצרו

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד יהונתן פדידה, שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בחודש שעבר בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון, בגין המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית. לפי כתב האישום, פדידה נהג במהירות מופרזת של לפחות 158 קמ"ש, בעוד הוא נמצא תחת השפעת סמים מסוג קנאביס.

"נסיבות ביצוע העבירה מלמדות על מסוכנותו", כתב עו"ד שמעון לוי בבקשת המעצר עד תום ההליכים, "פדידה גרם למותם של יניב ותומר, כאשר עקף שני כלי רכב, במהירות כפולה מהמותר בכביש תוך התעלמות מתמרורי האזהרה ומהעובדה שהיה בסמוך לעקומה מסוכנת, כל זאת כשהוא תחת השפעת סמים מסוכנים, ולמרות שהכיר היטב את תנאי הכביש וידע כי בשוליו ישנה תנועה של רצים ורוכבי אופניים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מחדל האכיפה: כך ממשיכים לעלות לכביש אלפי נהגים שרישיונם נפסל

מסמסים ועוברים באור אדום: כשלי הבטיחות של נהגי האוטובוסים

הקטל בכבישים: צעירה בשנות ה-20 נהרגה בתאונה בכביש 75

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

מהחקירה עולה כי פדידה ביצע עקיפה של כלי רכב לפני שהגיע לעקומה שמאלה, אז איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש ופגע במעקה בטיחות שמעבר לשול שמאל ובשני רוכבי האופניים, שרכבו זה אחר זה בשול הדרך.

עוד עלה בחקירת המשטרה, כי בסמוך לרכבו של החשוד במקום התאונה, נמצאה שקית ובה קנביס, שלפי החשד הושלכה על ידו לאחר התאונה. לאחר בדיקת טביעות אצבעות, נמצאה התאמה לטביעות אצבעותיו של פדידה. נוסף לכך, כאמור, לאחר שהנאשם נבדק, חוות הדעת שהתקבלה קבעה כי הוא נהג תחת השפעת קנביס.

כמו כן, ברכבו של החשוד בוצעו שינויים טכניים ותוספות בניגוד לחוק, שלא מאושרים על ידי משרד התחבורה – כאשר מטרתן הייתה לשפר ולהאיץ את מהירות הנסיעה ברכב. במושב האחורי של הרכב, נמצאו שישה מכלים ובהם נוזל מנתול, עם מערכת ייעודית להזרמתו למנוע. מהמשטרה נמסר כי ללא קשר לנסיבות התאונה, מנתול משמש מכוניות מרוץ במרוצים ברחבי העולם.

הרכב שפגע בשני רוכבי אופניים בכביש 5511 בשרון | צילום: מד''א

כזכור, בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את הערעור שהגיש עו"ד עדי כרמלי, סנגורו של פדידה, וקיצר ליומיים את מעצרו. בית המשפט קיבל את ההחלטה תוך כדי שמתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בפרשה, בפעם השנייה. "היחידה החוקרת אינה מתנהלת באופן שראוי היה להתנהל. על בית המשפט לקיים פיקוח הדוק על היחידה החוקרת", נכתב בהחלטת השופט עידו דרויאן-גמליאל.