ראש עיר מהצפון וסגנו נחקרו באזהרה בחשד לשחיתות - ושוחררו

שני הבכירים ברשות מקומית בצפון הארץ נחקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה של להב 433 בחשד לביצוע עבירות של טוהר המידות. השניים שוחררו ללא תנאים מגבילים לאחר כמה שעות

יחידת להב 433

ראש עירייה מהצפון וסגנו נחקרו היום (שני) באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה של להב 433 בחשד לביצוע עבירות של טוהר המידות. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז חיפה. כעבור כמה שעות, שוחררו השניים ללא תנאים מגבילים.

יחידת להב 433
יחידת להב 433

מוקדם יותר החודש הותר לפרסום כי ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש מועצת תל מונד שמאול סיסו חשודים בקבלת שוחד והלבנת הון.

סיסו, בן ה-68, שיש בעברו כראש עיריית קריית ים וקונסול ישראל בניו יורק. לפני כשנתיים וחצי מונה לתפקיד ראש הוועדה הקרואה בתל מונד. מנגד, פרץ, בן ה-59, מכהן בתפקידו משנת 1996. בשנת 2014 התמודד פרץ לתפקיד יו"ר מרכז השלטון המקומי, אך לאחר פניות של גורמים בליכוד, שביקשו להציב מועמד אחד, הוא הסיר את מועמדותו יום לפני מועד הבחירות.

באותו בוקר פורסם כי המשטרה עצרה עשרה בני אדם ועיכבה תשעה נוספים לחקירה, במסגרת פרשת שחיתות בשלטון המקומי. מלבד שני ראשי הרשויות נעצר גם עוזר של שר וקבלן מוכר. המעצרים התבצעו במסגרת פשיטה של חוקרי יחידת להב 433 על מספר לשכות ראשי ערים ומשרד עורכי דין באזור השרון.

במסגרת החקירה, נחשד בין היתר כי אישי הציבור קיבלו שוחד מקבלנים ויזמים בתמורה לעבודות תשתית באזור חיפה והקריות. בין המכרזים שנבדקים בנוגע לחקירת חברת "יפה נוף" הם המכרזים על כביש 781 ותשתיות המטרונית מצידה הצפוני. עו"ד שחר חצרוני, המייצג את בכיר החברה שנעצר, אמר כי "ההחלטה של המשטרה שלא להביא את החשוד להארכת מעצר בביהמ"ש, היא נכונה ואנו מברכים על כך"