ביהמ"ש קבע שיש לאכוף הסכם מכר של מקרקעין - 39 שנה לאחר שנחתם

בהחלטה תקדימית פסק ביהמ"ש המחוזי בת"א לטובת דיירי בית משותף ברמת גן שהגישו תביעה נגד שתי משפחות בבניין בדרישה שיועברו אליהם 160 מ"ר מהגג - ובכך יכובד ההסכם בין הצדדים שנחתם ב-1981

בניין (ארכיון)
בניין (ארכיון) | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע השבוע באופן תקדימי כי יש לאכוף הסכם מכר של מקרקעין - 39 שנים לאחר שנחתם. מדובר בתובענה שהוגשה בשנת 2015 לביהמ"ש על ידי משרד עורכי דין ד"ר יוסי כהן בשם מרבית דיירי הבית המשותף ברחוב ספיר 7 ברמת-גן כנגד בני הזוג מודעי ובני הזוג כרמי, המתגוררים בקומה העליונה בבית המשותף.

בתובענה נתבקש בית המשפט לאכוף הסכם שנחתם בשנת 1981 בין נציגות הבית המשותף לבין מודעי וכרמי ולפיו ניתנה לנציגות הזכות ש-160 מ"ר מהגג של הבית המשותף, הרשום במלואו על שם מודעי וכרמי, יועברו על שם הנציגות תמורת סכום ששילמה הנציגות למודעי וכרמי.

בניין (ארכיון)
בניין (ארכיון) | צילום: חדשות 13

הנתבעים טענו שלל טענות מדוע על בית המשפט שלא לאכוף את ההסכם, כאשר העיקריות שבהן היא שהתובענה התיישנה וכי מדובר בהסכם למראית עין בלבד. בסופו של דבר ולאחר מספר דיונים, לרבות דיון הוכחות במהלכו העידו ונחקרו הגורמים הרלבנטיים, ניתן על ידי בית המשפט המחוזי פסק דין שדחה את כל טענות הנתבעים כנגד אכיפת ההסכם וקבע באופן תקדימי כי יש לאכוף את ההסכם - 39 שנים לאחר שנחתם כך ש-160 מ"ר מסויימים מהגג יועברו לבעלות נציגות הבית המשותף.

עו"ד אוהד מחרז, מנהל מחלקת הליטיגציה במשרד עורכי דין ד"ר יוסי כהן ייצג את התובעים ואילו עו"ד אשר נוטוביץ ייצג את הנתבעים.