חיות: "ההצעה לחקור ניגודי עניינים של שופטים – שפל המדרגה"

נשיאת בית המשפט העליון תקפה את ההצעה שנדחתה בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את פעולותיהם של השופטים. "מדובר בהצעה הנובעת ממניעים לא ענייניים שנועדה להלך עלינו אימים"

זמן צפייה: 04:36

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תקפה היום (חמישי) את ההצעה שנדחתה בכנסת, שביקשה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי עניינים של שופטים. לדבריה,  "הרשות השופטת נאלצת להתמודד בעת האחרונה עם גל עכור שהגיע לשיא או שמא אומר לשפל המדרגה בהצעה שעלתה".

עוד כתבה נשיאת העליון במכתב שבו התייסחה לנושא כי "כל בר דעת יכול היה להתרשם כי מדובר בהצעה הנובעת ממניעים לא ענייניים שנועדה אך לנגח את הרשות השופטת בניסיון להלך עלינו אימים ולפגוע בעצמאות השיפוטית ובאמון הציבור בבתי המשפט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אמ"ן: מערך החקירות האפידימיולוגיות בארץ קטן פי 10 מבמערב

המשטרה מחפשת עוד קורבנות של החשוד בתקיפת בת ה-12 בכינרת

אישה שעבדה בגנים בנתיבות נדבקה – מאות ילדים ייכנסו לבידוד

Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: החדשות 13

"הרשות השופטת אינה מבקשת 'לטאטא דבר מתחת לשטיח'. היא נתונה לביקורת, קשובה לביקורת ופועלת בנחישות ובהתמדה לתיקון הטעון תיקון ולהגברת
השקיפות של פעילותה", המשיכה חיות. "לצד זאת, חשוב לציין כי הרשות השופטת גם כיום היא אחת הרשויות השקופות והחשופות ביותר לביקורת".

בשבוע שעבר דחתה הכנסת ברוב של 54 מתנגדים אל מול 43 תומכים את ההצעה להקים ועדת חקירה שתבדוק ניגודי עניינים של שופטים. ההחלטה, שבאה בתום דיון סוער במליאת הכנסת, הובילה לתגובות רבות מכל קצוות המערכת הפוליטית.

"כל עוד אני שר המשפטים", כתב השר אבי ניסנקורן, "שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה, למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה". גם חברו למפלגה, שר התיירות אסף זמיר, צייץ בטוויטר כי "טוב שההצעה הזו הושלכה למקומה הראוי בפח האשפה. אנחנו נמשיך להגן על הדמוקרטיה בזמן שאחרים ימשיכו לעשות פוליטיקה בזמן משבר לאומי חסר תקדים".

מנגד, במחנה הימין זעמו על ההחלטה ואף האשימו את השרים וחברי הכנסת שכלל לא הגיעו להצבעה במליאה. ממפלגת ימינה נמסר: "למה מצביעים ימין ומקבלים שמאל? חסרו 11 קולות כדי להקים ועדת חקירה על השופטים.  13 ח"כים מהליכוד ומש"ס נעדרו בהוראת נתניהו ודרעי.  אל תספרו לנו יותר שאתם באמת בעד שינוי במערכת המשפט".