מצלמות בשמפו ובמכונת הגילוח: השיטות החדשות של עברייני המין

המשטרה חשפה השבוע תופעה לפיה פדופילים מתעדים במצלמה נסתרת ילדים בסיטואציות אינטימות, תופעה שמשתכללת בגלל הרשתות החברתיות. אז מה חובה על כל הורה לדעת, וכיצד נלמד את ילדינו להיזהר?

זמן צפייה: 03:07

המשטרה חשפה השבוע תופעה מטרידה: עברייני מין ופדופילים שמתעדים באמצעות מצלמות נסתרות ילדים וילדות במצבים אינטימיים, בין היתר במקלחות ובתאי שירותים, תמונות שכוללות גם איברים מוצנעים.

כך למשל, אלעד עמרן בן ה-37 חשוד כי נכנס אחרי נערים ונערות למלתחות בחוף ים, וצילם אותם מתקלחים באמצעות משקפיים שהרכיב. מאז שהעבריין עמרן השתחרר מהכלא בגין תקיפה מינית של נערים, הוא פועל ללא הפסקה באינסטגרם בעזרת מניפולציות ופניות לקטינים, ומנסה לסחור בווידאו שצילם בים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מסכן את שלטון הימין": ח"כים ושרים בליכוד נגד נתניהו

בעקבות גל השריפות בעוטף: מאמצים קדחתניים לחזור להסדרה

פרשת ההטרדות ב"תלמה ילין": משרד החינוך יפרסם קוד אתי

מצלמות נסתרות במוצרי היגיינה, שעל פי החשד שימשו לתיעוד נערות
מצלמות נסתרות במוצרי היגיינה, שעל פי החשד שימשו לתיעוד נערות | צילום: החדשות 13

מקרה נוסף ואולי מדאיג אף יותר, הוא החשד כלפי שלומי מירון, שנעצר על ידי יחידה 105 של להב 433. מירון חשוד כי פנה למאות ילדות דרך האינסטגרם, והציע להן להצטלם עבור תשלום.

כשהגיעו הילדות לביתו, התבקשו להחליף בגדים בשירותים. אלא, ששם, על פי החשד, הטמין מירון מצלמות נסתרות בשמפו, בסבון, במכונת הגילוח, בגלאי העשן, בוו התלייה ובקופסת החשמל. המלצמות תיעדו את הנערות במצבים אינטימיים.

המלצמות הנסתרות הן תופעה מוכרת, אלא שהאינסטגרם והרשתות החברתיות מאפשרות לעברייני מין להשתכלל ולתקוף מבלי שהקורבן ירגיש. כדי לשמור על הילדים, חשוב להבהיר להם לא להתקלח בעירום במקלחות ציבוריות, אלא רק בבגדי ים. כמו כן, כדארי להדגיש בפני הילדים שאסור למבוגרים לפנות אליהם ולהזמין אותם לצילומים, גם אם הדבר מתרחש בבית המלון.