12 בני אדם נחקרו בחשד שהטרידו את היועמ"ש באמצעות מסרונים

המשטרה חוקרת עבירות הטרדה ופגיעה בפרטיות של מנדלבליט, באמצעות קישור שהופץ בוואטסאפ ומוביל לשליחת הודעה לטלפון שלו. החקירה התמקדה בפעילי ימין שקראו ליועמ"ש לחקור מנהיגי אופוזיציה

זמן צפייה: 01:09

המשטרה הודיעה היום (שני) כי בימים האחרונים נחקרו 12 בני אדם בחשד להטרדות חוזרות ונשנות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בשבוע שעבר נפתחה חקירה בנושא, שהעלתה כי העבירות בוצעו באמצעות קישור שמוביל לשליחת הודעה למספר הטלפון של מנדלבליט, שהופץ בוואטסאפ לאזרחים ובקבוצות, ובאמצעותו נשלחה הודעת הטרדה מובנית. בדרך זו, נשלחו ליועמ"ש לממשלה יותר מ-250 הודעות ובהן דרישה לפתוח בחקירה נגד נבחר ציבור.

שניים מתוך החשודים, תושבי אשדוד וירושלים בשנות העשרים והשלושים לחייהם, נחקרו בחשד ליצירת הקישור למספר הטלפון וההפצה שלו בקבוצות השונות. יתר החשודים נחקרו בחשד להפצה של ההודעות המטרידות. כל 12 החשודים שנחקרו במשטרה בחשד לעבירות הטרדה ופגיעה בפרטיות שוחררו בתנאים מגבילים, בהם הפקדת ערבות ואי יצירת קשר. עם סיום החקירה, הועבר התיק לעיון הפרקליטות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעקבות הטרדות טלפוניות כלפי היועמ"ש: המשטרה פתחה בחקירה

היועמ"ש יבקש מוועדת הבחירות לפסול את מרזל וגופשטיין

מנדלבליט: "יש להעניק צו זמני המותיר את הפארק בעפולה פתוח"

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: ללא קרדיט

כאמור, ביום רביעי פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תלונה של מנדלבליט, לפיה הוטרד בשיחות והודעות לטלפון הפרטי שלו. החקירה התמקדה בפעילי ימין שהציפו את היועץ בקריאות לחקור את חבר הכנסת יאיר לפיד ומנהיגי אופוזיציה נוספים - ברקע פרסום הסרטון שבו נראית הדמייה של שיחת ווטסאפ מפוברקת בין בכירים בגוש הימין.

על פי החשד, הופעל מערך אינטנסיבי של מסרונים שהועברו ליועמ"ש, ודרשו ממנו לפתוח בחקירות שונות. בנוסף, קיבל מנדלבליט שיחות טלפון מאנשים הקשורים למחאת העדה האתיופית, אך החקירה אינה מתמקדת בכיוון זה.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

כאמור, בשבוע שעבר פורסם סרטון הוואטסאפ בו ח"כ דוד ביטן מבקש מבכירי גוש הימין לחתום על הצהרה בה נכתב "אני מתחייב בזאת לתמוך לנצח בבנימין נתניהו ולתמוך לנצח בחסינותו לא משנה במה יואשם ומתי". בתגובות, המפוברקות גם הן, דרעי כתב "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות", וליצמן כתב "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל"

ברקע חקירות ראש הממשלה נתניהו, בשנה האחרונה ספג מנדלבליט ביקורת רבה על התנהלותו בפרשות. כך למשל, בדצמבר האחרון קבר אביו, שמת בשנת 2003, חולל. נתניהו אמר אז כי זה "מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לדבר, ואמר: "חילול קבר אביו של היועמ"ש הוא מעשה נואל ומעורר שאט נפש".

יעקב ליצמן, יאיר לפיד ואריה דרעי
יעקב ליצמן, יאיר לפיד ואריה דרעי | צילום: רויטרס, חיים צח

בחודש ינואר, פעיל בכיר במחאה שפועלת לזירוז הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה נחקר בחשד כי השחית את קברו של אביו של היועץ המשפטי לממשלה. לצידו נחקר אדם נוסף בחשד למעורבות באירוע. השניים נחקרו שעות ארוכות ביאחב"ל, בסופן שוחררו לביתם ללא תנאים מגבילים.