החשד להתעללות בגן בחיפה: האם מסרה עדות במשטרה - ופגשה בסייעת

הורי הפעוטה התעמתו עם הסייעת החשודה במעשים בתחנת המשטרה. נחשפו סרטונים חדשים שתיעדו את המעשים. האם: "אני מזועזעת, הלב נשבר" • הוגשה הצעת חוק נגד העסקת חשודים בהתעללות בפעוטות

זמן צפייה: 03:16

בחשד להתעללות בגן בחיפה: הוריה של הפעוטה בת השנתיים מגן הילדים בעיר מסרו היום (ראשון) עדות במשטרה, ובצאתם נתקלו בהפתעה בסייעת, שסרטוני מצלמות האבטחה שפורסמו אמש בחדשות 13 חשפו לכאורה את מעשי ההתעללות שלה, בעודה מגיעה לאותה תחנת משטרה, מלווה בעורך דין, על מנת למסור עדות. משנתקלה בה אם הפעוטה, אמרה לעברה: "תתביישי לך, יא מגעילה, יא זוועה, את רוצה להגיד משהו? -תתביישי לך, יא דוחה".

בד בבד, ביום חמישי האחרון הגיש חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) הצעת חוק לפיה כל מטפלת או סייעת שיוגש נגדה כתב אישום בגין התעללות - לא תוכל לעסוק במקצוע זה לאלתר. זאת, בניגוד למצב כיום שבו מטפלת שהוגש נגדה כתב אישום יכולה להמשיך לעבוד בתחום בכל גן אחר.

רועי קרן, עורך דינה של הסייעת החשודה, אמר לחדשות 13 כי "לא מדובר פה בשום אירוע פלילי. האירוע הזה נופח מעבר לכל פרופורציה. זו אולי התנהגות שהיא קצת חורגת מהנורמה, אך זה עדיין לא פלילי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשיפת הקלטות ניר חפץ – שרה נתניהו על שקד: "הבחורה מופרעת"

קבינט המומחים: להיערך להמשך התפשטות המגפה בשנה הקרובה

לראשונה: משרד החינוך יתיר לצלם שיעורים שנערכים בכיתות

תיעוד ממצלמות האבטחה בגן הילדים בחיפה
תיעוד ממצלמות האבטחה בגן הילדים בחיפה | צילום: חדשות 13

מנהלת הגן לא נחקרה במשטרה: "אין ספק שאין לה קשר לעניין. מייד כאשר הייתה ההתרעה בעניין, היא ראתה לנכון לפטר את הסייעת וכך היא עשתה", מסרה עו"ד תמי אולמן, שמייצגת את הגננת.

הערב, פורסמו סרטונים נוספים שגם מהם עולה החשד להתעללות פיזית ונפשית שעברה בת השנתיים בגן הילדים בשכונת סביוני דניה שבעיר. "אני הזדעזעתי. אני עדיין מזועזעת. אני רואה איך מתעללים בבת שלי בבית, בחממה, בגן שהאמנתי וחשבתי שזה המקום הכי טוב עבור הבת שלי", סיפרה האם והוסיפה: "אני לא מאחלת לאף הורה לעבור את זה וזה לא משנה איפה אתה גר. מסתבר שגם כשגרים באזורים מבוססים ובמצב סוציו-אקונומי גבוה, עובדה, זה קורה".

אם הפעוטה והסייעת החשודה נפגשות בתחנת המשטרה
אם הפעוטה והסייעת החשודה נפגשות בתחנת המשטרה | צילום: חדשות 13

בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד הסייעת מרימה את הפעוטה בכוח בכתפה ומטיחה אותה בכיסא. בסרטון נוסף, אפשר לראות כיצד הסייעת מרחיקה את הפעוטה משולחן האוכל בזמן שכל ילדי הגן אוכלים. בפעם אחרת, המצלמה מתעדת שוב כיצד הפעוטה מורחקת משולחן האוכל, כל זאת בלי כל סיבה, כשהיא בוכה ורוצה לאכול כמו שאר חבריה. בעוד שורה של סרטונים נוספים אפשר לראות כי הפעוטה מורחקת מחבריה לגן ומוחזקת לבדה דקות ארוכות בחדר צדדי.

כזכור, כמה ימים לפני החקירה עוד הספיקה הסייעת לשלוח להורים הודעת ווטסאפ, בה נכתב: "לאחר שצפיתי בסרטונים בהם התנהלתי בצורה לא ראויה, התאכזבתי מעצמי ונהתנהגותי. מאז עברו עלי ימים קשים ובטח גם עליכם. אחרי שעשיתי חשבון נפש נוקב אני אוזרת אומץ לשלוח לכם את ההודעה הזאת עם התנצלותי הכנה והכואבת. אני ממש מצטערת לא יודעת מה קרה לי, זאת לא הדרך שבה אני נוטה להתנהג בדרך כלל. אני רוצה שתדעו שלקחתי לתשומת ליבי ומודעת לשינויים שאני צריכה לעשות, ואעשה. אני מאוד מקווה שתמצאו בלבכם לסלוח לי ולתת לי את ההזדמנות להחזיר ביננו את האמון שנשבר. סליחה."