"לא נתנה הסבר מניח את הדעת": הוארך מעצר האם שחשודה ברצח ילדיה לפני כ-30 שנה

בית המשפט האריך את מעצר האם, שפורסם לראשונה באתר חדשות 13, אחרי שנציג המשטרה סיפר בדיון כי לפי החשד רצחה את התינוקות כשהיו בני מספר חודשים בלבד בהפרש של 6 שנים בין המקרים. בין היתר, המתלוננים נגדה העידו על מסכת התעללות שחוו בילדותם. עורך דינה של האם: "מדובר בעלילת דם וסכסוך משפחתי"

אישה באזיקים
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

מעצרה של האם החשודה ברצח ילדיה לפני למעלה מ-26 שנה, הוארך היום (שני) בשבוע בבית המשפט, כאשר היא חשודה גם בהתעללות בחסרי ישע בשנים 1989 ו-1995 - כפי שפורסם לראשונה באתר חדשות 13. בדיון בהארכת מעצרה, נציג המשטרה אמר כי שני התינוקות היו האחד בן חודש והשני בן מספר חודשים, כאשר על פי החשד נרצחו.

המתלוננים הם שלושה מילדיה של האם החשודה, שפנו אתמול למשטרה והגישו תלונה שבה העידו בין היתר על מסכת התעללות שחוו בילדותם. במשטרה ציינו כי האם בחקירתה "לא נתנה הסבר המניח את הדעת", והם צפויים לפנות לבית חולים שבו טופלו הילדים על מנת לברר את הרקע הרפואי של התינוקות.

סנגורה של החשודה, עו"ד ציון גבאי, טען בדיון כי "מדובר בעלילת דם לשמה. זה סכסוך משפחתי שהחל כאשר הבת שלה התגרשה לפני כ-7 שנים, והיא האשימה את האמא שלה בגירושין. שני האחים שהצטרפו לתלונה לא היו בחיים בכלל כשהמקרה קרה. זה מעיד על השנאה כלפי האם - אותם הילדים מסוכסכים איתה".

עוד הוסיף עו"ד גבאי כי "הסיפור התחיל במוצאי שבת האחרון, כאשר שני הילדים הזמינו אמבולנס ולקחו אותה בכוח לבית חולים הדסה, וביקשו ממנה להתאשפז. הפסיכיאטר אמר שאין צורך לאשפז אותה וכך גם נאמר להם בבית חולים בגבעת שאול. אז הם באו ואמרו לה, 'או שאת מתאשפזת או שנעליל עלייך עלילות'".

כזכור, אתמול הגיעו ילדיה הגדולים של האם, שהתגוררו אז באזור חברון, להתלונן במשטרת ירושלים - וסיפרו כי המוות של אחיהם הקטנים לא נגרם כתוצאה ממוות בעריסה, אלא אימם היא זו שגרמה למותם.