עדות אחת הסייעות מגן הזוועות: "זה לא היה במטרה להכאיב"

נירית שוויד טענה בחקירה: "הנחתי לו מגבון על הראש, בסרטון זה נראה כאילו אני מכה". סייעת אחרת התעמתה עם הגננת ליטל ברסי וטענה כי היא ייעצה לה לקשור ילד עם חיתול לכסא

זמן צפייה: 05:13

כבר שבוע הורי הפעוטות שהיו בגן של ליטל ברסי ברמלה מפגינים מול דירות המסתור שבהן היא מתגוררת לאחר ששוחררה למעצר בית. ההורים מסרבים להאמין כי הגננת ובעלה, שטוענים כי לא ידעו דבר על מעשי הסייעות, לא היו שותפים להם בעצמם. הערב אנחנו מפרסמים בפעם הראשונה תמלול של עימות בחדר החקירות בין הגננת לבין אחת הסייעות, שנערך יום לפני שחרורה של ליטל ברסי למעצר בית.

חוקרת: "ענבר, את אמרת שליטל ייעצה לך לקשור ילד עם חיתול לכסא ואת עשית. מה תגובתך?".

הסייעת ענבר: "התייעצתי איתה מה לעשות עם הילד וזה מה שהיא אמרה לי לעשות. וזה לא לקשור את הילד לכסא, אלא לשים את החיתול כמו חגורה. זה לא שהוא לא יכול לזוז. הוא היה פעיל".

ליטל: "לא זוכרת את הסיטואציה הזו. אני לא מייעצת, אני סומכת על שיקול הדעת של הסייעות שלי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

הפגנת הורים מול בית הגננת מ"גן הזוועות": "אישה רעה, פושעת"

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: גם בעלה של הגננת ישוחרר למעצר בית

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

וזה כבר תמלול מחקירתה של סייעת נוספת, נירית שוויד, שתועדה מכה את אחד הפעוטות בארגז ומשליכה על אחרים חבילות מגבונים.

חוקרת: "מה עשית עם הקופסה?".

נירית: "שמתי לו על הראש. אבל לא במטרה להכאיב".

חוקרת: "למה הרמת עליו את היד?".

נירית: "בצחוק, לא כדי להרים עליו יד".

בשלב הזה מציגה החוקרת לפני הסייעת את הסרטון שמתעד את משחק השלכת המגבונים המזעזע.

נירית: "המשחק עם המגבונים, אני לא ראיתי את הילד שזה פגע בו".

חוקרת: "ראית שהבאת לו מכה עם המגבונים?".

נירית: "הנחתי לו מגבון על הראש. בסרטון זה נראה כאילו אני מכה".

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

עו"ד ירון פורר שמייצג כמה מהסייעות: "בדעתי לעתור בישיבה הקרובה לבית המשפט לשחררן בערבות, שכן יש לזכור שהן מסוכנות כאשר הן עובדות בגן. כאשר הן בבית, הן לא מסכנות איש".

לאוסף הסרטונים המזעזעים מרמלה ומחולון מצטרף היום גם תיעוד מהפעוטון לתינוקות בהוד השרון. הסרטון צולם בחשאי על ידי אחת הסייעות בגן, ומתועדת בו סייעת אחרת שניגשת לתינוקת בוכה שמתקשה להירדם - ומטלטלת אותה בפראות. כשזה לא מצליח, הסייעת פשוט מטיחה את התינוקת ברצפה, ומכסה אותה בשמיכה.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

הסרטון הגיע לידי מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, שבתו הקטנה הייתה באותו פעוטון. באב"ד אמר לחדשות 13 כי "הגן הזה עדיין ממשיך לתפקד, הכול כרגיל, התיק נסגר. פשוט שערורייה. בגן שבו צולם סרטון כזה, בראש ובראשונה הגן הזה צריך להיסגר, חד-משמעית. הוא לא יכול להישאר בכלל פתוח".

אבל המלחמה של באב"ד לא עזרה והפרקליטות סגרה את התיק. "אני מאוד-מאוד מקווה שגורמי האכיפה ינהלו דיון אסטרטגי ודיון רציני בנושא הזה, ויתחילו לקחת את האכיפה ואת הטיפול בנושא ההתעללויות בילדים ובתינוקות בצורה הרבה יותר רצינית ממה שנעשה עד עכשיו כי בצורה שזה מתנהל היום, זה סכנת נפשות", הוא ציין. הסייעת, אגב, חזרה לעבוד באותו פעוטון. מפרקליטות מחוז המרכז נמסר בתגובה לסגירת התיק: "החשודה לקחה אחריות על מעשיה, והופנתה להליך שיקומי. לאחר שסיימה אותו המליץ שירות המבחן לסגור את התיק, וכך נעשה".