"הנרצח התחנן על חייו": כתב אישום בגין הרצח בדירה בדרום ת"א

מכתב האישום עולה כי וונוון יין, אזרח סין מקריית ביאליק שהיה נתון בחובות כספיים, הגיע לדירה בנווה שאנן, דקר למוות את וואנג טיצ'אנג, פצע את אשתו ושדד מהם עשרות אלפי שקלים

זמן צפייה: 00:15

(בווידאו: הדיווח על רצח וואנג טיצ'אנג בחודש שעבר בדרום תל אביב)

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד וונוון יין, בן 33 מקריית ביאליק, בגין רצח אזרח סין, וואנג טיצ'אנג, וכן חבלה בכוונה תחילה ושוד. זאת, בעקבות האירוע שהתרחש בחודש שעבר בדרום תל אביב, בו נמצאו עובד זר כשהוא ללא רוח חיים בדירה בנווה שאנן שבעיר, יחד עם אישה, עובדת זרה גם היא, פצוע בינוני.

מכתב האישום עולה כי יין היה נתון בחובות בעקבות כשלון עסקי והפסדים בהימורים. לכן החליט להרוג ולשדוד את וואנג טיצ'אנג ובת זוגו, שהתגוררו בתל אביב ועסקו בהעברת כספים מנתינים סינים בישראל אל חשבונות בסין. הוא הכיר את בת הזוג על רקע עיסוקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מלחמת הסחר ממשיכה: סין תעלה מכסים על סחורה אמריקנית

ניסיון בריחת העציר בתל אביב: שני מפקדים בשב"ס הועברו מתפקידם

צעיר תושב אילת יואשם בתקיפת עוברי אורח בתל אביב

בכדי לממש את התוכנית שלו, הצטייד יין בכפפות, אזיקונים וסכין בעל להב חד. הוא הגיע לדירתם וטען בכזב בפני האישה כי מעוניין להעביר סכום של 30 אלף שקלים. הוא חשש שהשכנים יבחינו במעשיו, ולכן אמר לה שהכסף לא בידיו וישוב בשעה מאוחרת יותר.כשהגיע לדירה בשנית בסמוך לשעה 22:00, חלק מהציוד היה עימו בתיק, הוא חבש כובע קפוצ'ון, הסתיר בשרוולו את הסכין ולבש את הכפפות על ידיו. הוא נכנס פנימה, שוחח עם האישה תוך כדי שהוא הולך אחריה אל חדר השינה, שם צפה טיצ'אנג בטלוויזיה. כשהגיעו לחדר, הוא עט על טיצ'אנג ודקר אותו מספר פעמים, בין היתר בראש, בצוואר, בגבו וגפיו. זאת, תוך שהמנוח מתגונן באמצעות ידיו, ומבקש שיחוס על חייו משום שיש לו אישה וילד. יין המשיך לדקור אותו ואמר כי "שילמו לו לחסל אותם".

סכין, אילוסטרציה
סכין, אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

בעת האירוע, האישה ניסתה להרחיק את הנאשם ונפצעה בידה. היא הביאה סכין מהמטבח ודקרה את יין בעורפו, כדי שירפה מבן זוגה. טיצג'נג ניצל את ההזדמנות, ברח לחדר אחר וסגר אחריו את הדלת. במקביל, יין לקח את הסכין מידי האישה, דקר אותה בבית החזה, הירך ובכף היד. היא התחננה שלא יהרוג אותם והציעה את הכסף שברשותם.

יין נעתר להצעה, והורה לאישה להביא את הכסף. מתוך חשש לחייה, היא לקחה מצקת מהמטבח ורצה לכיוון דלת הכניסה. הוא חסם את דרכה, והיא קפצה מהחלון לעבור גגון פח בקומה הראשונה, וביקשה מהשכנים להזעיק את המשטרה. באותה העת, נכנס יין לחדר בו שהה טיצ'אנג הפצוע והמשיך לדקור אותו, הפעם באמצעות שני הסכינים שבידיו. טיצ'אנג נאבק בנאשם, עד שהתמוטט בכניסה לדירה.

מיד לאחר מכן, יין שבר את דלת הארון בחדר השינה ולקח מהכספת שהייתה בתוכה סכום של כ-40 אלף שקלים, וכ-1,700 דולרים. הוא נמלט מהדירה ונעצר בפתח הבניין על ידי המשטרה.

האירוע כולו התרחש בחודש שעבר. פראמדיקים של מד"א, ארטיום גנרלוב ויאיר גולדשטיין, סיפרו אז: "המשטרה הובילה אותנו לדירה שבתוכה שכב גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם מספר פציעות מדממות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום. בסריקות שבוצעו בדירה אותרה אישה בת 53 על גגון מחוץ לחלון כשהיא סובלת מפציעות מדממות בפלג גופה העליון, בסיוע כוחות כיבוי שהגיעו למקום חילצנו אותה לרחוב ופינינו אותה במהירות לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי כשמצבה בינוני ויציב".