תצפת על בסיסים ואסף מידע: תושב מזרח י-ם הואשם בריגול לחמאס

כתב אישום הוגש נגד עובאדה עלמי בן 39 מבית חנינא, בגין קיום מגעים עם שני פעילי הארגון ששהו בטורקיה. "הגיע מיוזמתו לאתר ביטחוני באזור ירושלים וסימן את מיקום האתר על גבי מפה"

 הפגנת חמאס בשכם לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים
הפגנת חמאס בשכם לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים | צילום: חדשות עשר

כתב אישום הוגש אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עובאדה עלמי, בן 39 מבית חנינא שבמזרח ירושלים בגין ריגול, ביצוע עבירות מגע עם סוכן חוץ ופעולה ברכוש טרור.

מכתב האישום עלה, כי החל מחודש אוקטובר האחרון ועד למעצרו, עלמי היה בקשר עם שני פעילי חמאס ששהו בטורקיה, ג'יהאד ואבו מוחמד.

השניים ביקשו מעלמי שיתצפת, יאסוף צילומים ומידע על אודות אתרים אסטרטגיים ביטחוניים בישראל, יעביר שמות של אנשים החשודים במכירת אדמות לישראלים, ושמות של חשודים בשיתוף פעולה ביטחוני עם ישראל - כך לפי כתב האישום.

מתצפת, אילוסטרציה
מתצפת, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם נהג להגיע לאתרים, והתבקש לאסוף מידע עליהם ולצפות בנעשה בהם. כך, אסף מידע על בסיסים צבאיים במקומות שונים ברחבי הארץ, שדות תעופה ואתרים ביטחוניים נוספים, תוך שהוא יודע שהמידע נועד לצורך פעילות צבאית של ארגון חמאס. באחת ההזדמנויות, הוא אף "הגיע מיוזמתו לאתר ביטחוני באזור ירושלים וסימן את מיקום האתר על גבי מפה".

כמו כן, עלמי מואשם כי בין השנים 2018-2017 נפגש עם ג'יהאד בעת שביקר בטורקיה, אסף כסף בסכום מצטבר של עשרות אלפי דולרים מגורמים שונים בישראל והעבירם למימון פעולות הארגון בהתאם להוראות שקיבל מהפעילים.

הפרקליטות ביקשה לעצור את עלמי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.