"פשוט מחכה לתורי - זה לא חיים": האישה המאוימת מלוד מדברת

לאחר שסירבה להיכנס למעון לנשים מוכות בטענה ש"זה לא פתרון", האישה שקיבלה איומים מהגרוש שלה מספרת על החיים בצל הפחד, על אוזלת היד של הרווחה ומאשימה את המשטרה: "תמיד אומרים שהערבים לא משתפים פעולה, והנה אני שיתפתי פעולה והבאתי הוכחות – תעשו את העבודה שלכם"

זמן צפייה: 05:46

ד' היא אישה ערבייה, אם לארבעה מלוד, שמאז שהתגרשה מבן זוגה האחרון גבר מוכר למשטרת לוד, היא נמצאת תחת איומים בלתי פוסקים. לאחר שבמשטרה זיהו איום ממשי על חייה מצד הגרוש, המליצו לה להיכנס למעון לנשים מוכות, אך היא סירבה. היום (רביעי) היא אמרה: "מקלט זה לא פתרון, אחרי שבועיים את יוצאת ומה יקרה? כלום".

בריאיון שהעניקה ד' לחדשות 13 היא סיפרה על החיים שבצל הסכנה המתמדת על חייה, וביקשה שאם יקרה לה משהו, הריאיון ישודר ללא טשטוש הפנים. "אני יוצאת מהבית ומסתכלת ימינה שמאלה, רואה שאין אף אחד, צריכה להיות זהירה. גם כשאני רואה רכב חשוד בכביש אני מצלמת אותו. להגיד לך את האמת, זה לא חיים", אמרה בריאיון.

מאז שהתגרשה לפני שנתיים חייה הפכו לסיוט: "כל הזמן הוא היה מאיים עליי, אומר לי שהוא יהרוס לי את החיים, גם לפני שעזבתי אותו וגם אחרי. הייתי מגישה תלונות וכלום לא היה עוזר, היו משחררים אותו". במקרה אחד, חייה ניצלו בנס: "הוא תפס אותי ושם אותי בחלק האחורי של האוטו, לקח ממני את הטלפון. הייתה נעילת ילדים באוטו, הוצאתי את היד מהחלון ובאמצע הנסיעה קפצתי מהאוטו, אמרתי על החיים ועל המוות"

ד' איבדה את הכרתה והגיעה לבית חולים, "אני לא יודעת איך". על ניסיון החטיפה הזה ישב בן זוגה לשעבר במאסר חצי שנה, אך כשהשתחרר יצר הנקמה גבר בו, לדבריה. "הוא לקח את הילדה והעלים אותה". היא לא ראתה אותה ולא הצליחה ליצור איתה קשר במשך חודש ימים. הגרוש לקח אותה מהרחוב ליד הבית ואמר לה "אם אחזיר לך את הילדה היא תהיה סלט קצוץ".

זירת הרצח של רבאב אבו סיאם מלוד
זירת הרצח של רבאב אבו סיאם מלוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מנאר וח'דרה הווארי וזירת הירי בלוד
מנאר וח'דרה הווארי וזירת הירי בלוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ברווחה אמרו לה להגיש תלונה, המשטרה לא טיפלה במקרה, "המשטרה בלוד יכולה להתפטר וללכת הביתה". בזמן הזה, הילדה עדיין בגדר נעלמת ולא הגיעה לגן כבר חודש. "תמיד אומרים שאנחנו לא מגישים תלונה, שהערבים לא משתפים פעולה, והנה אני שיתפתי פעולה והבאתי הוכחות – יאללה תעשו את העבודה שלכם כמו שצריך. איפה הילדה? איפה הגרוש? תחושה ששום דבר לא יכול לעזור לי".

ד' התלבטה זמן רב אם להתראיין, אבל החשש לחייה ולחיי בתה הכריע: "אני פשוט מחכה לתור שלי, המשטרה בלוד ממתינה לרצח הבא". ד' מבקשת מהרווחה ומהמשטרה שיפעלו, "תחזירו לי את הילדה, ושהוא יקבל את המאסר שלו בכלא – זה מה שמגיע לו. שיחזירו לי את הביטחון שלי".

בסוף יולי עלתה ד' לכותרות, כאמור בעקבות סירובה להיכנס למעון לנשים מוכות. היא הועברה לתחנת משטרה כיוון שהייתה נמצאת בסכנת חיים. חוקרי תחנת המשטרה בלוד ומרחב שפלה פתחו בחקירה כאשר עלה חשש כי התבצע מעקב אחר האישה ובעקבות אירוע ירי לעבר בית משפחתה, שנגמר ללא נפגעים.

כמו ד', בלוד נמצאות עשרות נשים שנמצאות בסכנה לחייהן. ילדתה של ד' טרם הוחזרה אליה, והיא לא הולכת למסגרות החינוך מזה יותר מחודש. חדשות 13 פנו לרווחה ולמשטרה לקבל תגובה, מהמשטרה נמסר כי "בניגוד לנטען ועל אף היעדרי הסדרי ראיה – האישה היא שמביאה את הילדה מרצונה אל האב. אמש, בעקבות תלונתה, הוצע לה שוב לצאת למרכז מוגן, אולם היא בחרה לפעול בשונה מעמדתנו".

מהרווחה בלוד נמסר: "צוות עובדות סוציאליות מלווה את האישה כל העת בפן הטיפולי ובפן של מיצוי זכויותיה, וההליכים מול מערכת אכיפת החוק".