פרשה 512 הגיעה להכרעה: יצחק אברג'יל הורשע בניהול ארגון פשע

תיק הדגל נגד הפשע המאורגן בישראל הוכרע אחרי 6 שנים: ביהמ"ש הרשיע את יצחק אברג'יל וכן את אבי רוחן בניהול ארגון פשיעה. אברג'יל הורשע גם ברצח 3 אזרחים בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין

זמן צפייה: 06:08

הכרעה אחרי שש שנים: פרשה 512 היוותה את התיק המרכזי של מערכת אכיפת החוק נגד הפשע המאורגן בישראל, והיום (שלישי) הכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב את דינו של הנאשם המרכזי יצחק אברג'יל, והרשיע אותו ואת אבי רוחן בניהול ארגון פשיעה.

אברג'יל הורשע גם בשלושה מקרי רצח - שלושה אזרחים חפים מפשע שנהרגו בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בחנות הצ'יינג ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משבר המהגרים בגבול פולין: האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות נגד בלארוס 

בני הזוג הצטלמו לפני שנעצרו: "אין מה לפחד, כיף בטורקיה"

הקלטות מסיעת הליכוד: "הציבור שלנו מצפה שנהיה ימניים ולא ממלכתיים"

כתב האישום שהוגש ב-2015 מונה 13 אישומים שונים, במסגרתם יוחסים לנאשמים בין היתר עבירות רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות סמים בהיקפים עצומים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד - כל אחדש על פי חלקו.

כמו כן, העבריין אבי רוחן, הורשע יחד עם אברג'יל ביבוא וסחר בסמים מסוכנים. רוחן הורשע גם בריבוי עבירות רכוש במסגרת פעולתו בארגון פשיעה, לרבות עבירות על חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, העבריין שמעון סבח הורשע בניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה בכוונה מחמירה במסגרת ארגון פשיעה.

בין היתר, הואשמו בעבירות גם העבריינים ישראל אוזיפה ופטריק עמוס, כאשר האחרון הורשע בסיוע לניסיון רצח וסיוע לחבלה של ממש, והכל במסגרת חברותו בארגון פשיעה. אוזיפה הורשע בסיוע לאחר מעשה במסגרת ארגון פשיעה, אך זוכה מסעיף "ניהול ארגון פשע".

בזמן הדיון על הכרעת הדין בעניינו, פנה אברג'יל לשופטים: "הרבה זמן לא נפגשנו ואני מקווה שמצבכם טוב. יש לי חצי דקה לדבר ואני שותק כל המשפט. אני מבחינתי מרוב שתרבות השקר השתרשה בבית המשפט והפרקליטות, אין לי טעם לחכות לגזר דין. יש רוח גבית שנוטה לכיוון הפרקליטות ולכן הציבור לא נותן אמון בבית המשפט והפרקליטות. זה לא מעניין אותי, אני מבקש לא לבוא לעדות הבאה".

יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל

עו''ד ניסים מירום, מפרקליטות מחוז תל-אביב, אמר בתגובה להכרעת הדין בפרשה 512: "הכרעת דין זו מהווה סגירת מעגל לאחר מאבק חובק עולם שנמשך 18 שנה, שהינו פרי שיתוף פעולה של משטרת ישראל והפרקליטות. מדובר בארגון הפשיעה המסוכן שידע ישראל, שעסק בסחר בינלאומי בסמים ובעבירות אלימות חמורות".

"הכרעת הדין מהווה מכה ניצחת של רשויות האכיפה כנגד ארגוני הפשיעה שפעלו בישראל בעשורים האחרונים", הוסיף מירום, "אנחנו מקווים שבהכרעת הדין הזו יהיה כדי להקל, ולו במעט, מכאב משפחות הקורבנות, ולהעביר מסר מרתיע לארגוני הפשיעה, שירחיקו את המאבקים ביניהם מהציבור התמים, וכי הרשויות לא ירפו עד שיבואו איתם חשבון, גם בחלוף שנים ארוכות".

כזכור, הפרשה התפוצצה לפני שש שנים, כאשר הואשם אברג'יל בניהול ארגון פשע. התיק הגיע היום להכרעה חרף ניסיונות השופטים לאורך הדרך להביא את הצדדים להגיע להסדרי טיעון. ב-2018 התגבש הסדר שלפיו אברג'יל ירצה עונש של 30 שנות מאסר, אלא שהפרקליטות התנתה את ההסדר עם אברג'יל בכך שגם 16 הנאשמים הנוספים בתיק יודו ויגיעו עם התביעה להסכמות.

כשהגיע תאריך היעד הסופי להסדר, רק חלק מהנאשמים הסכימו להסדרי הטיעון. כשאלה הסכימו לבסוף, הפרקליטות טענה שאיחרו את המועד. הסדר טיעון נחתם באותה עת רק עם שניים מהנאשמים.