פרשת הצוללות: אלוף במיל' עמוס גלעד זומן להעיד בוועדת החקירה

ועדת החקירה לעניין רכש כלי השיט (תיק 3000) זימנה עד ראשון - האלוף במיל' גלעד, אשר שימש כראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון. עדותו תישמע בינואר 2023 ותעסוק בנושאים המחייבים סודיות - ולפיכך הדיון יתקיים בדלתיים סגורות

עמוס גלעד
אלוף במילואים עמוס גלעד | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

ועדת החקירה הממלכתית לעניין כלי השיט זימנה היום (רביעי) את האלוף במילואים עמוס גלעד, שיהיה העד הראשון של הועדה. האלוף אשר שימש כראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון. עדותו תישמע בינואר 2023 ותעסוק בנושאים המחייבים סודיות - ולפיכך הדיון יתקיים בדלתיים סגורות.

בהודעה רשמית שפורסמה, הזכירה הוועדה כי ב-16 ביוני היא מסרה הודעה מצולמת לציבור בה פירט יו"ר הוועדה, כב' הנשיא בדימוס א' גרוניס, את סדרי עבודתה של הוועדה ועמד על כך שתחילה תקדיש הוועדה זמן לאיסוף החומרים ולראיונות של גורמים רלבנטיים. באותה הודעה הסביר כי שלב העדויות יגיע לאחר בחינה של החומרים ושל הראיונות הרלוונטיים.

עוד הודיעה הוועדה כי עד כה היא קיבלה אלפים רבים של מסמכים מגופי ביטחון, משרדי ממשלה ואחרים, ושמעה 54 מרואיינים שונים, דרגי עבודה ובכירים, שעסקו בנושאים שהוועדה חוקרת.

אלי מנור ומיקי גנור
אלי מנור ומיקי גנור | צילום: מארק ניימן

נזכיר כי בחודש שעבר הפרקליטות הודתה שהשתמשה ברוגלה ובתוכנת פגסוס, ובניגוד לצו בהאזנות הסתר למיקי גנור, אליעזר (צ'ייני) מרום ועליזה בר-יוסף, אשתו של אבריאל בר-יוסף. לטענתם החומר שלא היה על פי הצו לא הועבר לצוות החקירה.

כזכור, דו"ח מררי ציין מאות תיקים שבהם הייתה חריגה מהצו, והפרקליטות הודתה היום באופן רשמי שהחריגה הייתה גם בתיק הצוללות. גם בחדשות 13 פורסם על מקרים נוספים שבהם נעשה שימוש ברוגלה בניגוד לצווים, כמו במקרה של ראש עיריית חדרה.

קודם לכן, בחודש אוקטובר, בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את השר לשעבר אליעזר מודי זנדברג בהפרת אמונים, זאת במסגרת הסדר טיעון בינו לבין פרקליטות מחוז תל אביב. זנברג הואשם בתחילה בעבירות של קבלת שוחד, מרמה, הלבנת הון ומיסים במסגרת הפרשה, ולאחר הרשעתו ירצה שבעה חודשי עבודות שירות.