ד"ר רון כרמלי מביה"ח הדסה נחקר בחשד להטרדות מיניות

בעקבות תחקיר חדשות 13: הותר לפרסום כי מנהל מחלקת כלי דם בבית החולים הדסה עין כרם נחקר בחשד שהטריד עובדות שרובן כפופות לו במסגרת העבודה. מבית החולים נמסר: "סומכים על המשטרת ישראל"

זמן צפייה: 07:21

המשטרה התירה היום (רביעי) לפרסום כי ד"ר רון כרמלי, מנהל מחלקת כלי דם בבית החולים הדסה עין כרם, נחקר שלשום בחשד להטרדות מיניות, זאת בעקבות תחקיר חדשות 13 שבו עלו טענות חוזרות להטרדות מיניות לכאורה מצד הרופא כלפי נשים, רובן כפופות לו במסגרת העבודה.

מבית החולים הדסה נמסר כי "על פי הידוע לנו כנגד כרמלי עומדת תלונה אחת בלבד אותה הגישה עובדת שפוטרה. אנו סומכים על משטרת ישראל". עורך הדין אלי כץ, שמייצג מתלוננת נגד ד"ר כרמלי הגיב לדברים ואמר כי "יש להצר על התייצבותה של הדסה לצדו של החשוד הבכיר ולא לצידה של המתלוננת הזוטרה, תוך ניסיונות להטיל בה דופי. האמירה כי יש 'רק' תלונה אחת במשטרה, כלשונה של הודעת 'הדסה', מקוממת - זו תלונה אחת יותר מדי. חבל שעם התקדמות הרפואה לא חלה התקדמות גם בנושאים של מוגנות נשים מפני הטרדות. לא נניח לטאטא את התלונה מתחת לשטיח, יהא הנילון בכיר מקושר ומכובד ככל שיהיה".

לכתבות נוספות בנושא:

החשד נגד בכיר בהדסה: הנציבה למניעת הטרדות באונ' העברית נחקרה

הטענות להטרדות מיניות מצד בכיר בהדסה: המשטרה פשטה על ביה"ח

תחקיר חדשות 13: נשים טוענות שבכיר בהדסה הטריד אותן מינית

רון כרמלי
רון כרמלי | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים, החליטה המשטרה באופן חסר תקדים לחקור באזהרה את פרופסור לילי אנגליסטר, הנציבה למניעת הטרדות מיניות באוניברסיטה העברית, לאחר שזו סרבה מתוקף תפקידה לחשוף בפני המשטרה את שמות המתלוננות.

בעקבות החקירה, שהוגדרה על ידי המוסד החינוכי "שערורייתית", הוגשה תלונה נגד החוקרת במחלקה לחקירות שוטרים. "הנציבה התייצבה למתן העדות כשברשותה מלוא התיעוד אודות בירורים שעשתה בעניין זה, והציעה למסור את כולו לחוקרת", נכתב בתלונה. "ואולם, כשסירבה הנציבה למסור את שמות הנשים איתן היתה בקשר, בשל חובת סודיות המוטלת עליה מכוח החוק - החליטה השוטרת להפוך את מתן העדות לחקירה באזהרה נגד הנציבה עצמה.

"עוד הודיעה לה החוקרת, כי היא מנועה מלעזוב את התחנה, וכי היא חשודה בשיבוש הליכי משפט. התנהלות זו מהווה ניסיון בוטה וכוחני להפעלת לחץ פסול על הנציבה, הממלאת את תפקידה במסירות ובנאמנות", לשון התלונה.

שבועיים קודם לכן, פתחה משטרת ירושלים בחקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה נגד כרמלי, בכיר בבית החולים הדסה עין כרם, בגין הטרדה מינית. בעקבות התלונה, המשטרה פשטה על בית החולים. השוטרים הוציאו צו מתאים, גבו עדויות מעובדות בבית החולים שהיו בקשר עם כרמלי, הוציאו מתוך המחשבים תכתובות מיילים, ולקחו עמם מסמכים רבים.

כמו כן, נציב תלונות הציבור במשרד הבריאות פתח בבדיקה בנוגע למקרה. מבית החולים נמסר כי "ההנהלה מברכת על בירור התלונה ומשתפת פעולה עם השוטרים. עד כה לא ידוע לנו על חקירה של מי מהעובדים אלא על גביית עדויות". ממשטרת ישראל נמסר כי הנושא מצוי בחקירה.

כאמור, במהלך תחקיר של חדשות 13 נחשפו עדויות של עובדות בבית החולים נגד כרמלי. נ' עבדה עשרות שנים כמתאמת השתלות לחולי סרטן בהדסה עין כרם, לאחר שהבוס שלה יצא לפנסיה, היא חיפשה עבודה חלופית בבית החולים. כאשר נתקלה ברופא במסדרונות בית החולים פנתה אליו בבקשה להתראיין עבור משרה פתוחה אצלו. "הוא מסתכל עלי ואומר לי 'תפתחי את המעיל שלך שאראה את גודל החזה שלך'. אחר כך הוא לקח את היד שלו והסביר: 'תראי, אם הציצי שלך גדול מכף היד שלי – את לא מתאימה'".

העובדת הגישה תלונה אצל הנציבה למניעת הטרדות מיניות, וזו קבעה כי כרמלי "אכן הודה שחיווה דעה על העדפותיו לגודל חזה של נשים, אולם שכל השיחה התקיימה כדאחקות כאשר היא זו שהחלה בכיוון השיחה". כרמלי לא הועלה לוועדת משמעת אך הוא "ננזף והוזהר. הובהר לו כי הנהלת הדסה רואה בחומרה התבטאויות כאלה".