הפרקליטות מבקשת לגזור על כרמל מעודה לפחות 14 שנות מאסר

בדיון הטיעונים לעונש של הגננת שהורשעה בתקיפת 18 פעוטות, סיפרו ההורים כיצד השפיעה על ילידיהם האלימות שחוו בגן: "הבן שלי קם כל לילה בצרחות; הוא ניסה לחנוק את אחותו הקטנה בחיתול"

זמן צפייה: 02:21

הפרקליטות דרשה הבוקר (חמישי) מבית המשפט המחוזי בלוד לגזור 14 שנות מאסר על כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהורשעה ב-17 סעיפי התעללות ותקיפת 18 פעוטות. אחת אחרי השנייה עלו אמהות על דוכן העדים, וסיפרו על ההתמודדות שלהן מאז התפוצצה הפרשה ועל מערכת היחסים שהייתה להן עם מעודה. אחת האמהות התעלפה וטופלה במקום.

"במשך שנתיים אריאל היה אצל כרמל ולא היה שום סימנים... הוא הולך וחוזר מאושר", סיפרה אחת האמהות, מוריה קואליו. לדבריה, כאשר פורסמה הפרשה היא הייתה בחודש התשיעי להריונה, ומרוב לחץ - ילדה לפני הזמן. "ילדתי ילדה ואני לא זוכרת ממנה כלום. אני לא יודעת איך היא גדלה, אני רק זוכרת את עצמי במצב גמור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישיר: הטקס המרכזי של יום הזיכרון לשואה ולגבורה

הממשלה תצביע: ביטול הקפסולות בכיתות ד'; גלנט צפוי להתנגד

צפירה ואירועי זיכרון: ישראל מרכינה ראש לזכר 6 מיליון הנרצחים

הפגנה מחוץ לדיון בעניינה של כרמל מעודה
הפגנה מחוץ לדיון בעניינה של כרמל מעודה | צילום: חדשות 13

"כל המשפחה שלי צריכה טיפול", הוסיפה קואליו. "הילד לא מבין, הוא לא יכול להיות ממני מטר והוא צועק לי לא לעזוב אותו. הלילה הזה זה הלילה היחיד שהוא ישן - הוא כל לילה קם בצרחות. אם נופל אוכל לרצפה, הוא מנקה אותו כדי שלא ירביצו לו".

בהמשך, סיפרה האם בכאב כיצד בנה הושפע מהאלימות שחווה בגן. "הוא ניסה לחנוק את אחותו הקטנה בחיתול, ודחף לה לחם לפה". אחרי שנה, הוא עבר ליד ביתה של הגננת המתעללת, "ובאותו היום כיסח את הבובה ואמר שהיא מתנהגת לא יפה. שבועיים לאחר מכן, לקח כיסא וחבל וקשר את עצמו בצד. הייתי בהלם".

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

"כרמל, אני סמכתי עלייך", סיכמה, "הכנסתי את הילד בידיעה שאת שומרת לי עליו. איך אפשר?". כאן, פנתה ישירות לשופט וביקשה: "שים לזה סוף, אני לא יכולה יותר. אני מתפללת שלא אראה אותה בראש העין, בקופת החולים, במכולת... הילד שלי הולך ומידרדר. אני לא אוכל להסביר לך את הכאב".

מעודה עצמה עלתה לדוכן העדים ופתחה בהתנצלות על מעשיה. "ההורים. אני מתביישת בכל מעשה שעשיתי, מתביישת בעצמי, אני חיה את זה יום יום", אמרה מעודה. "זה משהו שאני חווה יום ולילה, יישאר איתי כל חיי. אני מתבייישת בעצמי וחשה חרטה. מקווה שיסלחו לי".

טרם הדיון, התקיימה הפגנה של ההורים ומטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, בה דרשו המפגינים מהשופטים לגזור על מעודה את העונש המירבי. "כרמל, אני מקללת את הרגע שנכנסו אלייך", קראה אחת האמהות, "אני מקווה שהבן שלי לא יראה אותך בחיים - כי אני לא יודעת איך הוא יגיב". לבסוף, צעקו כולם "צדק לילדים".

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כאמור, בסוף השנה שעברה הורשעה מעודה, שפרשת ההתעללות בגן שלה בראש העין נחשפה בחדשות 13, במספר רב של סעיפי התעללות בפעוטות ובתקיפת חסרי ישע. השופט עמי קובו ציין כי "הנאשמת הייתה אמונה על שלומם ורווחתם של התינוקות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים, ביצעה במהלך התקופה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתעללות".

"מעודה", תיאר השופט, "לקחה פעוט בן שנה וחצי והרימה אותו מחולצתו. הוא צרח מכאבים אבל היא השאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה. הייתה זו פעוטה בגן שהתירה את ידיו של הפעוט, שהיה קשור 35 דקות. פעוט אחר מעודה קשרה במשך 54 דקות והאכילה בכפייה".