"נרדם כשעימו 13 נוסעים": אישום נגד נהג שגרם למותם של ארבעה

על פי האישומים, יעקב שוויקי בן ה-29 מירושלים ישן כחמש שעות בלבד לפני שנהג ברכב ההסעות - וגרם לתאונה הקטלנית בכביש 443, ביום העצמאות האחרון. "ראשו נשמט - ואז פגע בעוצמה בתמרור"

התאונה הקטלנית בכביש 443, בה נהרגו ארבעה בני אדם | צילום: דוברות כבאות מחוז מרכז

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד יעקב אל ראזק שוויקי, בן 29 מירושלים, בגין גרימת מוות ברשלנות של ארבעה בני אדם, ולפציעתם של ארבעה נוספים, כאשר נהג ברכב הסעות שהסיע דיירי הוסטל מהרשות לשיקום האסיר, ביום העצמאות האחרון.

על פי כתב האישום, בלילה שבין ה-8 במאי ל-9 במאי ישן שוויקי ישן כחמש שעות בלבד. ביום רביעי, יום העצמאות, בסמוך לשעה 15:00 נהג בכביש 443 מכיוון מערב למזרח באוטובוס ציבורי מזערי כשבו 13 נוסעים – ביניהם ההרוגים רפי דוהקי, דמיטרי ז'ורבליוב, אביתר סבהט ואביי אבל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ארבעה נהרגו בתאונה בכביש 443: "חשד שהנהג נסע במהירות מופרזת"

הנהג מהתאונה ב-443 שוחרר למעצר בית: "לא נהגתי במהירות"

עוקף – ונצמד: תיעוד הנהיגה הפראית שכמעט וגרמה לתאונה בדרום

תאונה קטלנית בכביש 443 | צילום: החדשות 13

במהלך הנסיעה, כשהוא במהירות של כ-90 קמ"ש, שוויקי נרדם וראשו נשמט מטה. בשלב זה הוא סטה עם הרכב לימין לכיוון הכניסה ליער "יד נקטפים", פגע בעוצמה רבה עם חזית הרכב בתמרור ועלה עם גחון הרכב על מעקה הבטיחות. כתוצאה מכך, איבד שליטה על הרכב, כאשר חלקו האחורי של האוטו נזרק לימין והוטח בעוצמה רבה בעמוד מתח גבוה הנמצא בכניסה ליער. הדופן הימנית, האחורית וגג הרכב הועפו ממקומם, והרכב המשיך בנסיעה לתוך השטח המיוער מרחק עשרות מטרים עד שנעצר.

בכתב האישום מיוחס לשוויקי כי הוא התחיל את יום עבודתי בנהיגה ללא מנוחה מספקת, לא וידא בתחילת הנסיעה כי נוסעי הרכב חגורים, נרדם בעודו נוהג ברכב כשעמו 13 נוסעים בעוד הוא נוסע במהירות של כ-90 קמ"ש בכביש בין עירוני. כמו כן, שוויקי לא הבחין בתמרור, במעקה הבטיחות ובעמוד אליהם הוא מתקרב ולא הגיב למתרחש בכביש.

הפרקליטות ביקשה לפסול את רישיון הנהיגה של הנאשם ולהאריך את התנאים המגבילים עד לתום ההליכים נגדו.

אמבולנס (ארכיון)
אמבולנס (ארכיון) | צילום: (מצב בטחוני גלובלי)

עד ראייה לתאונה סיפר כי "ראיתי את הטרנזיט מפרקת את גדר ההפרדה, ראיתי אנשים עפים מהטרנזיט". על פי עדי ראייה נוספים במזל גדול הרכב, שאיבד שליטה לחלוטין, לא פגע גם בהם. גורם בכיר במשטרה סיפר כי הנהג ככל הנראה נסע במהירות מופרזת, שהובילה לתאונה הקטלנית.

יממה לאחר התאונה, במהלך דיון בבית המשפט, אמר שוויקי כי כלל לא נהג במהירות מופרזת. עוד הוסיף, כי מסיבה שאינה ברורה הוא איבד שליטה על הרכב, וכי ייתכן שהתנגש בחפץ כלשהו במהלך הנסיעה.