נתניהו על הרצח בטירה: "חציית קו אדום, נפעיל את השב"כ"

ראש הממשלה הגיב לראשונה על רצח מנכ"ל עיריית טירה והבטיח כי "נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כדי לנצח את הפשיעה הזאת". מוקדם יותר הכריזו בעירייה על שביתה והמליצו שלא לחדש את הסכם השכירות של תחנת המשטרה בעיר

זמן צפייה: 00:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שלישי) סרטון ובו התייחס לרצח מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע אמש, ואמר כי "הרצח של מנכ"ל עיריית טירה זה חציית קו אדום. אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ".

"הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", המשיך נתניהו. "אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת".

"חיסלנו את הפשיעה המאורגנת בחברה היהודית בישראל, אנחנו נחסל את הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית בישראל. כל אזרחי ישראל חייבים לחיות בביטחון ולא תחת צל של איום הטרור הפנימי".

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירת הרצח בטירה
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירת הרצח בטירה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר, הודיעה עיריית טירה כי היא סוגרת את שעריה ופותחת בשביתה פתוחה. עוד נמסר על הפסקת התיאום עם המשטרה ועל המלצה בפני מועצת העיר לא לחדש את הסכם השכירות של תחנת המשטרה בעיר. במסגרת השביתה לא תיפתח שנת הלימודים בעיר. בנוסף יתקיים כינוס חירום של מועצת העיר בכדי לעקוב אחר התפתחויות.

באירוע אתמול, מנכ"ל העירייה נורה למוות בעיר שבשרון, ובנוסף נפצעו באורח בינוני חבר המועצה וחבר המועצה לשעבר. צוותי מד"א שהגיעו לזירה פינו את הפצועים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו של קשוע.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב בזירה, בסיומה הטיל את החקירה על היחידה המרכזית המחוזית. הוא הדגיש כי החקירה מוצבת בראש סדר העדיפות המחוזי נוכח חומרת האירוע, בו נרצח בעל תפקיד ציבורי במוסד שלטוני, ולפיכך הנחה את הימ"ר לנהל את החקירה, לצד העצמת הפריסה המבצעית בעיר למען שלום הציבור.