"יצא עם סכין וניסה לתקוף": אישום נגד הנהג מהתקרית בצפון

כתב אישום הוגש נגד אורי שחורי, בגין אירוע בריונות בכביש 85 שבעקבותיו נראה בסרטון מנופף מצ'טה מול נוסעי רכב אחר. שחורי מואשם בעבירות איומים, ניסיון לפציעה, החזקת סכין וחבלה במזיד ברכב

זמן צפייה: 01:54

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד אורי שחורי, בגין אירוע בריונות בכביש 85 שבעקבותיו נראה בסרטון מנופף מצ'טה מול נוסעי רכב אחר. שחורי מואשם בעבירות איומים, ניסיון לפציעה, החזקת סכין וחבלה במזיד ברכב. במקביל להגשת כתב האישום מבקשים את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. הסנגורית של שחורי, עו"ד תמי אולמן חולקת על כך שנשקפת ממנו סכנה כלשהי, ועל כן היא צפויה לבקש לשחררו.

בכתב האישום נכתב כי "במעשיו המתוארים לעיל, החזיק הנאשם בסכין מחוץ לביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקו למטרה כשרה. הנאשם איים על המתלונן באמצעות סכין בפגיעה שלא כדין בחייו ובגופו זאת במטרה להפחידו או להקניטו, ניסה לפצוע את המתלונן בנסיבות מחמירות שלא כדין באמצעות הסכין, וכן פגע במזיד ברכבו של המתלונן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209011156' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד חמודי מולא שמייצג את הנפגע: "שמחים שהוגש כתב אישום. סומכים על בית המשפט"' poster='' kid='1_f10mt3os' duration='']

בית המשפט שלח את שחורי לתזכיר מבחן כדי לקבוע את מידת מסוכנותו ולאחריו תתקבל החלטה האם לשחררו לחלופת מעצר. השופטת ג'ני טנוס אמרה: "בחנתי את הפסיקה שהציעה הסנגורית שמתייחסת לעונשים שנגזרו בעבירות דומות, רובם היו לקולא. ההליך הפלילי עדיין בתחילתו, אבקש משירות המבחן לבחון חלופת מעצר".

הסכין איתה ניסה שחורי לתקוף
הסכין איתה ניסה שחורי לתקוף | צילום: דוברות המשטרה

יצוין כי יממה לאחר האירוע - ביום שני, אורי פנחס שחורי, בן 71 מכרמיאל, הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בגין עבירות של מניסיון חבלה חמורה, איומים, חבלה במזיד ברכב והחזקת סכין. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2908222043' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='"בגלל הלבוש שלנו אנחנו מפגעים?": הנהג שהותקף עם מצ′טה משחזר' poster='' kid='1_ouetey9q' duration='']

טרם הדיון אמר שחורי: "עברתי לילה מאוד קשה. הייתי שוטר בעברי. מעולם לא נעצרתי. לא היכיתי אף אחד. מישהו השתולל על הכביש בצורה מטורפת, חששתי לעצמי. אני בן 71. אני פשוט הלכתי אליו עם המסור של הגינה. הוא לא יצא. צילם, צילם, צילם – והלך להתלונן. חשבתי שזה פיגוע".

האירוע החל כשאב המשפחה, שנסע עם אשתו ובנו בדרך חזרה לירכא, ניסה לעקוף אך לא הצליח וחזר לנתיב - ואז הרכב שמאחוריו התחיל לצפצף. הנהג עקף את רכב המשפחה, חסם אותו ויצא מהרכב עם המסור. בני המשפחה הגישו תלונה, וכעבור זמן קצר עצרו שוטרי תחנת כרמיאל את החשוד.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2208291031' autoplay='0' credit='' desc='"חשבתי שזה פיגוע": החשוד בבית המשפט' poster='' kid='1_ap34c3d4' duration='']

לדברי פרקליטו עו"ד סלאח עבאס מהסנגוריה הציבורית, "חרף התמונה שמצטיירת מהסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מדובר באיש משפחה בן 71, שלטענתו חש מאוים מהנהג האחר שנסע באופן פראי ומסכן חיים בכביש, דבר שגרם לחשוד, בשלב מסוים, לעקוף את רכבו ולגרום לו לעצור על מנת להפסיק את הסכנה המידית למשתמשי הדרך.

"החשוד טוען כי ההתנהגות של הנהג האחר גרמה לו להרגיש מאוים מאוד, ואף לחשוד כי מדובר במעשה מכוון על רקע ביטחוני ועל כן החזיק באותו כלי מחשש כי הנהג האחר יפגע בו, אך כשהבחין כח ברכב נסעו גם אשתו ובנו של הנהג, מיד הפסיק את האירוע ונסע מהמקום".