מות הפלסטיני ליד אריאל: נסגר תיק הרצח נגד הדוקר

פרקליטות המדינה הודיעה כי סגרה את תיק הרצח נגד תושב השומרון שנחשד ברצח הפלסטיני עלי חרב במטע הזיתים בכפר איסכאכא שבקרבת אריאל. עורך דינו: "מרשי נאלץ להגן על עצמו ועל הילדים מפני תקיפה משוללת רסן"

הצעיר הפלסטיני שנהרג, עלי חסן חרב

פרליקות המדינה הודיעה היום (חמישי) כי סגרה את תיק הרצח נגד תושב השומרון שנחשד ברצח הפלסטיני עלי חרב במטע הזיתים בכפר איסכאכא בקרב אריאל. בהתאם, היא לא תגיש נגדו כתב אישום. הפרקליטות הודיעה כי התיק נסגר בעילה של חוסר ראיות ולאחר שהמשטרה והפרקליטות קבעו כי התושב נהג כשורה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק, ובכלל זה בחינת גרסאות המעורבים באירוע המורכב וביצוע מספר השלמות חקירה על ידי גורמי החקירה, נמצא כי לא ניתן לשלול את גרסתו כי פעל מתוך הגנה עצמית ועל כן הוחלט לסגור את התיק. הפרקליטות עדכנה את משפחת המנוח בהחלטה ואף הזמינה אותה לקבל הסבר מפורט באשר לנסיבות האירוע".

כזכור, לפני קצת יותר מחודשיים אותו החשוד ליווה סיור של קבוצת נערים בסמוך לאריאל, שבמהלכו נתקלו בקבוצת פלסטינים, ובין הצדדים התפתח עימות, בסופו נדקר הפלסטיני ומת. החשוד נעצר יממה לאחר המקרה, ונחקר בשב"כ. תושב השומרון, שלא הסגיר את עצמו למשטרה, נעצר בחשד לרצח ולשיבוש הליכי משפט כשהגיע למחרת האירוע לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה נגדית.

העיר אריאל שבלב השומרון
העיר אריאל שבלב השומרון | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

עו"ד עדי קידר שמייצג את התושב מטעם ארגון "חוננו" בירך על החלטת הפרקליטות: "זו החלטה שהיא מחוייבת המציאות. כזכור החשוד עמד חוצץ בינו לבין פורעים ערבים אשר עשו דין לעצמם והחליטו לתקוף חבורת ילדים שכל חטאם היה יציאתם לפעילות חינוכית בשטח הצמוד לעיר אריאל אשר אינו שייך לפורעים, אשר רדפו, תקפו והשליכו אבנים תוך שהם מצוידים בכלי תקיפה את הילדים עד שבשלב מסוים נאלץ מרשי להגן על עצמו והילדים מפני תקיפה משוללת רסן זו. אין לפורעים ובני משפחת המנוח להלין אלא על עצמם".

מארגון יש דין המייצג את עלי חרב נמסר בתגובה: "מערכת אכיפת החוק הישראלית ממשיכה לספק לעבריינים הפוגעים בפלסטינים חסינות מפני הדין אפילו כאשר אלו נוטלים את חייו של אדם. חקירת דקירה מכוונת של מתנחל שנתמכת בשלל עדויות של הנוכחים באירוע נסגרת תוך חודשיים, שבמהלכם פעולות החקירה כללו הפחדה ואיום על בני משפחתו של עלי חרב ועדי ראיה נוספים".

לדברי הארגון, "החלטת הפרקליטות לסגור תיק כה חמור ללא כתב אישום, וקבלת טענת החשוד כי פעל להגנה עצמית עומדות בסתירה לעדויות רבות של פלסטינים שהיו במקום ואף להתנהגותו של החשוד לאחר מעשה. בנוסף, במקום היו לכל הפחות מאבטחים חמושים של ההתנחלות אריאל (וייתכן שאף כוחות צבא). אילו היו סבורים שמי מהנוכחים מצוי בסכנת חיים ודאי היו פועלים להגן על האזרחים שלצדם. החלטת הפרקליטות מוכיחה שחייו של פלסטיני בגדה המערבית שווים בעיני מערכת אכיפת החוק כקליפת השום".