הפרת אמונים או מעשה מגונה: החשדות האפשריים נגד אבי חימי

יו"ר לשכת עורכי הדין התפטר לאחר הפרסום של אילה חסון שלפיו הוא חשף את עצמו מול עורכת דין בשיחת וידאו. לחדשות 13 נודע כי חימי ביצע את המעשה המיני בשתי שיחות שונות. במשטרה שוקלים חקירה פלילית. התרחישים: עורכת הדין תידרש להעיד, וחימי יסתכן במאסר בפועל

זמן צפייה: 01:36

יממה לאחר שאילה חסון חשפה כי יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי עצמו בפני עורכת דין בשיחת וידאו, ולאחר שהודיע מוקדם יותר היום כי הוא מתפטר מתפקידו, לחדשות 13 נודע כי חימי ביצע את מעשיו בשתי שיחות שונות. כמו כן, במשטרה שוקלים הערב (שלישי) לפתוח בחקירה פלילית נגד חימי לאחר שצפו בסרטונים המדוברים. נראה כי אם אכן תתקיים חקירה שכזו, ישנם שני נתיבים בהם היא יכול להתפתח.

הנתיב הראשון הוא נתיב גרסת האישה, שלפיו יהיה מדובר בחקירה של מעשה מגונה, ש"תג המחיר" המקסימלי שלה היא שנת מאסר אחת. הנתיב השני הוא נתיב הפרת האמונים - בדומה ליו"ר הקודם אפי נוה. בדרך כלל, אם המתלוננת מעוניינת שלא להתלונן - המשטרה לא גובה ממנה עדות. אם חימי יוזמן לחקירה, הוא יוזהר וייתן את גרסתו. במצב בו חימי יספר שהמעשים היו בהסכמה, יהיו חייבים לזמן את עורכת הדין לחדר החקירות על מנת שתספר מה היה טיב השיח עם חימי ומה היה טיב הקשר עמו.

אם עורכת הדין תספר שלא הייתה מערכת יחסים עם חימי ושהיא נפגעה מהמעשה, החקירה תקבל כיוון פלילי של עבירת מין והיא תידרש למסור עדות בתיק.

עו''ד אבי חימי
ראש לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כאמור, הערב הודיע אבי חימי כי הוא מתפטר מתפקידו. לכשיתפטר, ממלא מקומו עו"ד ליאור שפירא ימונה לתפקיד באופן אוטומטי. בחלוף 60 ימים מהתפטרותו, המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תתכנס ותחליט אם להאריך את כהונתו של עו"ד שפירא עד למועד הבחירות ביוני, או להקדים אותן. המשטרה הודיעה כי היא בודקת את הטענות.

לאורך היום נשמעו קולות רבים שקראו ליו"ר חימי להתפטר, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, מנכ"לית שדולת הנשים - הדס דניאלי ילין ורבים נוספים.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התייחסה לדברים בטקס הסמכת עורכי דין, ואמרה: "צר לי מאוד שהפרסומים מהיממה האחרונה מעיבים לא מעט על האווירה החגיגית של הטקס הזה".

עו''ד אבי חימי
עו''ד אבי חימי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עורכת הדין שחימי הפשיל את מכנסיו בפניה שוחחה הערב לראשונה עם חדשות 13: "לא הייתה הסכמה. היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים שלא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי ולצערנו הרב, ההתנהלות החשוכה הזאת עדיין קורית גם בימינו. בתחילה מובכת ולא כל כך מבינה מה אני רואה. ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל. זה משהו שהוא מהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה בכל גיל, בכל מעמד".

"כשאני חושבת על זה", היא הוסיפה, "אני לא כל כך יודעת מה גרם לי להרגיש שנכון לתעד את האירוע. כי אולי היה לזה אירוע קודם מצידו, אולי הרגשתי שבאמת יש פה איזושהי תלות וניצול מצידו. הרגשתי שזה מה שהיה נכון", אמרה. עוד הוסיפה עוה"ד כי "מההודעה הכתובה שהוא כתב לי, הוא המליץ (עליי למינוי לשופטת - א"ח). אין לי דרך לדעת האם אכן הייתה המלצה או לא. זה לא משהו שהוא נורמטיבי, זה לא משהו שהוא מקובל, שאדם מתנהל בצורה כזו ואולי גם באותה העת לא ראיתי לנכון, מתוך איזשהו חשש, לפעול כנגד אותו אקט".

בהמשך, עוה"ד ציינה כי חימי "ביקש למחוק הודעות ותיעוד של הודעות אחרות שנשלחו בטרם האירוע". לדבריה, "יש שיח שהיו עוד (מקרים - א"ח), עם צעירות יותר, עם צעירות פחות, אבל אני לא יודעת להצביע על מקרה ספציפי, לכן אני מעדיפה שלא לומר דברים שאינני יודעת".

בתום הריאיון, עוה"ד קראה לכל אלו ש"הכפישו ומתחו ביקורות" עליה: "אני רוצה לומר שהשתיקה הזאת מצד כל אותן נשים, לא רק ששותקות אחרי האירוע הזה, אלא מכפישות ברשתות ומותחות ביקורת, כל אותם אנשים שמצקצקים על המקלדת, איך זה קרה, זה לא קרה, אני חושבת שבסיטואציה שכזו כל אחת או כל אחד עלולים למצוא את עצמם קופאים ולפעמים לוקח כמה שניות או גם תקופה לעכל מה באמת קרה ואל תהיו גיבורים על רגשות וחיים של אנשים אחרים".