אחרי שזוכה מאונס קשישה: הורשע בהפרת צו פיקוח - וייצא לחופשי

על אף שזיכה אותו מאשמת אונס בת ה-82 בביתה, ביהמ"ש המחוזי בנצרת גזר 11 חודשי מאסר על עאדל הייב בן ה-43 בגין הפרת צו פיקוח על עברייני מין, אותם הוא כבר ריצה מאז שנעצר. סנגורו מסר: "הפרסום הראשוני היה עוין וגרם נזק". עורכת דינה של המתלוננת: "היא עוד לא שמעה שהוא ישוחרר, חוששת שיגיע לנקום בה"

עאדל הייב, בית המשפט המחוזי בנצרת
עאדל הייב, בית המשפט המחוזי בנצרת | צילום: דוברות שב"ס, הרשות השופטת

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שני) את דינו של הנאשם עאדל הייב, והשית עליו 11 חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 3000 ש"ח, לאחר שהורשע בעבירת הפרת צו פיקוח מחוק ההגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, אך זוכה באש מת עבירת אינוס של קשישה בת 82 שעל פי בית המשפט "לא הוכח כי אמרה לא". למעשה, בית המשפט שחרר את הייב לחופשי לאחר שעונש מאסרו נעשה באופן רטרואקטיבי, מהרגע שנעצר לאחר התלונה.

לאחר פרסום גזר הדין, עו"ד פתחי פוקרא המייצג את הייב מטעם הסנגוריה הציבורית אמר: "בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה את הנאשם מעבירת אינוס והבוקר פרסם את גזר דינו שעניינו בעבירה של הפרת צו פיקוח על עברייני מין. בית המשפט השית על הנאשם 11 חודשי מעצר בגין ההפרה, מיום מעצרו 25.7.22. המשמעות היא שהנאשם ישוחרר היום לאלתר ממאסרו. הפרסום הראשוני שהיה עוין, פגע בו וגרם לנזק. הכרעת הדין פורסמה חצי שעה אחרי שנתנה באופן מוטעה,מבלי לטרוח לקרוא או לעיין בה ומבלי להכיר את ניהול המשפט".

עו"ד דורית בן אברהם שמייצגת את המתלוננת מסרה בתגובה: "האישה עדיין לא שמעה על גזר הדין מרגע שזוכה בבית המשפט היא חוששת מהיום בו ישוחרר. היא חוששת שהוא יגיע וינקום בה. מדובר בעבריין מין שהורשע בעבר באונס, השתחרר מהכלא תחת צו פיקוח, הפר אותו ופגע בה, כך שהחוק לא עומד מול עיניו. אנחנו נפעל להוצאת צו הרחקה ונקווה שהוא יכבד אותו".

עאדל הייב
עאדל הייב

לאחר הזיכוי והתיעוד המטלטל של הייב יוצא מדירתה של הקשישה, אמרה אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, הוסיפה: "גם אם את אישה בת 82, בית המשפט יאשים אותך שלא צעקת חזק מספיק. לא ייאמן שהשנה 2023 ובית המשפט מרשה לעצמו לקבוע שקשישה שמזמינה אדם לביתה גם מסכימה לקיים איתו יחסי מין. העובדה שהיא יצאה כל כך חבולה שהגיעה לבית החולים עם דימום כבד ונאלצה לעבור ניתוח חירום לא עניינה את השופט אשר קולה ושותפיו. הגישה המזעזעת הזאת לא רק נוגדת את המוסר והשכל הישר, היא גם לא מתיישבת עם החוק - שדורש להוכיח שהייתה מראש הסכמה, ולא לתת ציונים על אופן הבעת ההתנגדות. את החרפה הזאת צריך למחות מיד. אסור לחכות שהייב יפגוש את הקשישה השלישית".

Whatsapp Image 2023 06 05 At 1
השופט אשר קולה

בשנת 2012 הורשע הייב באונס אישה בת 47 בצפת. לפי האישום, הוא נקש על דלתה - וכשפתחה לו אמר לה בכוונה כי הוא מחפש בחורה אחרת. "לאחר מכן נצמד לגופה של המתלוננת, תפס את פניה ונכנס לדירתה, הוביל אותה לחדר, הפיל אותה ואנס אותה". בתום המעשה, לפי האישום, אמר לקורבן: "את לא תזמיני משטרה, נכון?". כשניסתה לברוח מהחדר - תפס אותה. המתלוננת הצליחה להגיע לחדר לשירותים ונעלה את הדלת עד שעזב בתום כחמש דקות.

במסגרת הסדר טיעון הוא הורשע באונס בנסיבות מחמירות ונגזרו עליו שבע שנות מאסר ושנה וחצי מאסר על תנאי - בסך הכול שמונה שנים וחצי. כמו כן, לנאשם 13 הרשעות קודמות. בגזר הדין הראשון כתבו השופטים: "מדובר במעשים בזויים ומסלידים של הנאשם, אשר ברגל גסה חילל את גופה של המתלוננת תוך שהוא פולש לביתה ובועל אותה באלימות. אין ספק כי בנסיבות רגילות היה מקום להשית על הנאשם עונש חמור הרבה יותר".