חשד לרצח: בת 31 נמצאה ללא רוח חיים בביתה בחיפה, בעלה נעצר

דריה לייטל, אם לשלושה ילדים, נמצאה עם סימני חבלה על גופה ומותה נקבע במקום. על פי החשד בעלה, שהיה מוכר לרשויות הרווחה, חנק אותה, ולאחר מכן לקח פטיש ותקף אותה - מול עיני ילדיהם. המשטרה פתחה בחקירה. יו"ר נעמת: "גל הטרור נגד נשים נמשך והממשלה בתגובה דוחה חקיקה שנועדה להגן עליהן"

זמן צפייה: 00:32

חשד לרצח בחיפה: דריה לייטל, אם לשלושה בת 31, נמצאה הבוקר (שישי) ללא רוח חיים בביתה בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי האישה אותרה מחוסרת הכרה ללא סימני חיים, כשחבלות על גופה, וקבעו את מותה. בעלה בן ה-35, נעצר, והמשטרה פתחה בחקירה. על פי החשד בעלה חנק אותה, ולאחר מכן לקח פטיש ותקף אותה - מול עיני ילדיהם.

פראמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

הזוג היה מוכר למשטרה ולרווחה על רקע אירוע קודם שהתרחש לפני שנתיים בו איים הגבר על אשתו. בעקבות כך הוגש נגדו כתב אישום, ובינתיים הם חזרו להיות ביחד. לזוג שלושה ילדים בני 5,7 ו-3, שנכחו בדירה בעת הרצח. הגבר הוא זה שהתקשר למשטרה.

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת "ל.א לאלימות נגד נשים", התייחסה לאירוע: "דם נשים הפך הפקר, עוד ידיעה בחדשות שנדחקת לשוליים (לפחות יש ידיעה), אף אחד לא נסער יותר מדקה, מאירוע שהוא לא פחות מטרור שמתרחש בבית. עוד ילדים בלי הורים. זו טרגדיה לאומית שחייבת להיות מטופלת בעדיפות גבוהה, אבל למי יש זמן לטפל בבעיות הבוערות כשעסוקים ברפורמה המשפטית, אי אפשר לדרוש כל כך הרבה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה: "גל הטרור נגד נשים נמשך והממשלה בתגובה דוחה חקיקה שנועדה להגן עליהן - רק על עצמם הם יודעים להגן. אפשר ללמוד משהו על סדר העדיפויות של הממשלה הזאת מהחוקים שחקיקתם מואצת לעומת החוקים שנדחים - רק השבוע הוחלט בממשלה בפעם המי יודע כמה לדחות בחודשים רבים את הדיון בהמשך תהליך חקיקת חוק הפיקוח האלקטרוני, וזו רק דוגמא אחת. מה עוד צריכים בממשלה בכדי להבין שמדובר בהצלת חיים- הכתובת כתובה בדם של נשים על הקיר".

ח"כ גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מזועזע מרצח אכזרי נוסף של אשה, אם ל-3 בנות ,בביתה, ע"י בן זוגה. זהו הרצח השישי מתחילת השנה. אני קורא לועדת השרים לחקיקה לאשר בישיבתה מחרתיים את הצעת החוק שלי לאזיק אלקטרוני לאכיפת צווי הרחקה במקרי מסוכנות קשים. עבודת המטה ליישומה כבר הושלמה. בכוחה להציל חיים. אנא אל תעמדו מנגד".

פולינה וייסמן שנרצחה בביתה באשדוד
פולינה וייסמן שנרצחה בביתה באשדוד

לפני חמישה ימים נרצחה ביאן עבאס בכפר כנא, לאחר שנורתה ככל הנראה בעקבות טעות בזיהוי, ולייטל היא האישה השישית שנרצחת מאז תחילת השנה. ב-8 בפברואר נרצחה לידר יפה סוויסה נרצחה על ידי שכן בלוד, וארבעה ימים לאחר מכן נרצחה ברכה אטיאס על ידי בעלה בלוד. ב-20 בפברואר נרצחה צעירה בת 27 על ידי אחיה בנס ציונה, ולמחרת נרצחה פולינה וייסמן באשדוד על ידי גבר שהכירה.