"קילל ונתן אגרוף בראש": נהגת האוטובוס שהותקפה משחזרת

פאני שם טוב, שנהגה בקו 66 כמו בכל יום בשבע שנים האחרונות, סיפרה כיצד נוסע תקף אותה לאחר שפעלה על פי הנהלים, וסירבה להעלות אותו ללא חולצה. "איך הוא מסתובב ברחוב? זה פחד אימים"

זמן צפייה: 02:15

כבר שבע שנים בהן פאני שם טוב מתיישבת בכל יום מאחורי ההגה בקו 66 של אוטובוס של חברת דן. אך אף אחד לא הכין אותה לסיוט שעברה לפני מספר שבועות, כאשר אחד הנוסעים תקף אותה תוך כדי נסיעה. "קם, קילל אותי ונתן לי אגרוף בראש. תפס לי את היד, עיקם לי אותה. אחרי שהוא יצא, הוא הוציא את השרשרת מהתיק, והתחיל לנפץ. כנראה הוא רצה לנפץ כדי להיכנס מהדלתות", סיפרה פאני.

הרקע לתקיפה, ככל הנראה, הוא כמה ימים לפני התקרית, אז התעקשה פאני לפעול בהתאם לנהלים וסירבה להעלות אותו לאוטובוס בלי חולצה. "הוא קילל ואיים, 'אני אשרוף אותך ואשב עלייך בבית סוהר'. איך דבר כזה מסתובב ברחוב? זה פחד אימים. הוא לא צריך להיות חופשי. בן אדם מסוכן מסתובב עם שרשרת מברזל בתיק", סיפרה.

פאני שם טוב, נהגת חברת ''דן'' שהותקפה על ידי נוסע
פאני שם טוב, נהגת חברת ''דן'' שהותקפה על ידי נוסע | צילום: החדשות 13

אחרי חודשיים שהתאוששה בבית, אתמול (ראשון) חזרה פאני לנהוג באוטובוס, והוצבה בקו אחר שבו מחיצת זכוכית גבוהה מוצבת בינה לבין הנוסעים.

פאני התלוננה במשטרה, אך כל יום מתרחשות לפחות שתי תקיפות של נהגי אוטובוס וההרתעה נראית רחוקה מלהיות מספקת. ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "אנחנו מדברים על מעל 50 תקיפות בחודש, מעל 600 תקיפות בשנה של נהגי אוטובוסים, בכל מיני רמות. זה פשוט מספר לא הגיוני".

הנזק שנגרם לאוטובוס לאחר התקיפה
הנזק שנגרם לאוטובוס לאחר התקיפה | צילום: החדשות 13

מחברת דן נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מזעזע. לא נסכים שחיי אדם, לבטח משרת ציבור, יהיו הפקר".