״פושעת": כתובות נאצה נגד היועמ"שית מול פתח ביתה

פרסום ראשון: כתובות התגלו בפתח ביתה של גלי בהרב-מיארה בתל אביב. בין היתר, נכתב: "פושעת". היועמ"שית נשאה מוקדם יותר דברים בכנס של הפרקליטות: "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות בתיקים מסוימים ולהפר את חובתנו כשמורי סף, לא אירתע"

זמן צפייה: 01:46

פרסום ראשון: כתובות התגלו הבוקר (שלישי) בפתח ביתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בתל אביב. בין היתר, נכתב: "פריווילגית" ו"פושעת", וכן "כלבת השמירה של מי את?".

מייסד "ישראל שלנו", יאיא פינק, הגיש תלונה במשטרה על "ההסתה הפרועה נגד היועצת המשפטית לממשלה, בעקבות הקללות שנכתבו בידי אנרכיסטים בפתח ביתה". הוא אמר: "זה באמת יכול להיגמר ברצח של שומר סף. תעצרו אותם רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307181404' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: ריסוס הכתובות מול בית היועמ"שית' poster='' kid='1_jp43abie' duration='20']

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר נשאה בהרב-מיארה דברים בכנס של הפרקליטות. היא התייחסה לתיקי נתניהו ואמרה כי "לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף במדינה. זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק.

לדברי בהרב-מיארה, "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם (הפרקליטים - א.ג) מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף. לא אירתע".היא הוסיפה: "אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא וכך גם אתם כולכם. נמשיך לפעול כתמיד. לפי העובדות. לפי הדין. באופן עקבי ושוויוני".

דבריה של היועצת המשפטית לממשלה באים על רקע ה"זובור" שנערך לה על-ידי הממשלה בשבוע שעבר, בדיון שנגע להפגנות. בישיבה קרא השר דוד אמסלם לפיטורי, וכשראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להשתיק אותו, ענה לו אמסלם: "אתה בניגוד עניינים". שרת התחבורה מירי רגב קראה גם היא לפיטורי בהרב-מיארה: "אם היועמ"שית מחליטה הכול אבל לא מסוגלת לעזור לממשלה לתפקד - אולי צריך לפטר אותה".