"ניהל קמפיין אובססיבי": הדס קליין תובעת מיליון ש"ח מהבלוגר המזוהה עם נתניהו

עדת המפתח בתיק 1000 הגישה לבית המשפט השלום בפתח תקווה תביעת דיבה נגד אבי וייס, נגדו כבר הוגש כתב אישום בגין הטרדתה - לאחר שפרסם את כתובת מגוריה בסוף השנה שעברה. "וייס הגה את הקמפיין השקרי, שמטרתו הזדונית לפגוע בשמה הטוב ובפרטיותה של קליין ולהפוך אותה למטרה לשנאה ובוז", נכתב בתביעה

הדס קליין ואבי וייס
הדס קליין ואבי וייס | צילום: אריק מרמור, יונתן זינדל, פלאש 90

עדת המפתח בתיק 1000 ("פרשת המתנות") הדס קליין הגישה היום (חמישי) תביעה בסך מיליון שקל נגד איש התקשורת אבי וייס, המקדם ברשתות את מסריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין ניהול "קמפיין שקרי, אובססיבי ודיבתי מתוך מטרה זדונית לפגוע בשמה הטוב ובפרטיותה".

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בפתח תקווה, נכתב: "וייס הגה את הקמפיין שמטרתו להשחיר את חובתה של קליין למסור עדות באמצעות פרסום והצגת שקרים דמגוגים כמצגי אמת, כגון השקר שהיא ביצעה עבירות פליליות במסגרת עדותה, שהיא 'סוכנת משטרתית', שהיא שותפה ל-'תפירת תיקים', שהיא 'השמידה' ראיות ונוסף לכך גם טפל לה שלל כינויי גנאי בזויים".

נגד וייס ואיש התקשורת אלי ציפורי הוגשו כתבי אישום בחודש דצמבר, בגין הטרדת העדה קליין - לאחר שפרסמו ברשתות החברתיות את כתובת המגורים שלה לצד תמונת מאזור ביתה.

העיתונאי אלי ציפורי
איש התקשורת אלי ציפורי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוגע לפרסומיו של וייס, קליין הוסיפה בכתב התביעה שהגישה: "הכל שקרים, הכל בדיות פרי מוחו הקודח של הנתבע. מיותר לציין - לא התבקשה תגובתה של התובעת לאף אחד מהפרסומים הדיבתים הללו, הגם שלשיטתו של הנתבע הוא 'פועל לפי הקוד האתי של עיתונאי'".

בנוגע לפרסום כתובת המגורים של עדת המפתח, בתביעה נכתב: "הנתבע לא עצר בפרסומי דיבה אודות התובעת, אלא גם פגע בצנעת חייה ובני משפחתה באופן שפל, טורדני וזדוני, כאשר התחקה אחר כתובת ביתה של התובעת ופרסם ברשתות צילום מסך בו מצוין שמה של התובעת וכתובת מגוריה, באופן ברור לכל צופיו ועוקביו".

הדס קליין בבית המשפט, היום
הדס קליין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחודש שעבר בית המשפט השלום בתל אביב קיבל את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לפנחס גריבי, אדם נוסף שהטריד את קליין - והרשיע אותו בשל כך. גריבי הודה כי כתב גינויי גנאי חמורים נגד קליין ברשתות החברתיות, ואף ביזה אותה מינית. השופט גזר עליו חודשיים מאסר על תנאי, ופיצוי לקליין בסך 1,500 שקלים.