"כך הוצת ביתנו": השלכת הבקת"בים על הבית היהודי בשייח גראח' • תיעוד

משפחת יושבייב פרסמה ברשתות החברתיות סרטון ממצלמות האבטחה שבו נראים רעולים פנים זורקים בקבוקי תבערה לעבר המבנה. בעקבות הצתת ביתם, שוב פרצו עימותים בשכונה המתוחה בירושלים

זמן צפייה: 00:19

מהומות בשייח ג'ראח: משפחתו של טל יושבייב פרסמה היום (רביעי) ברשתות החברתיות סרטון ממצלמות האבטחה הפונות אל ביתם, שבו נראים חשודים רעולים פנים המשליכים בקבוקי תבערה לעבר המבנה. עימותים חדשים פרצו בשכונת שייח ג'ראח המתוחה בירושלים שבה הם מתגוררים, בעקבות הצתת ביתם.

המשפחה פרסמה פוסט וקראה להגיע להפגנה שנערכה בנושא: "כך הוצת ביתנו. לב ירושלים. מאות מטרים מהמטה הארצי. נותר לנו רק לקוות שלא יבואו להרוס לנו את הבית, ולהכין תיק למעצר בימ"ר ש"י כי הרי היום תפקיד המשטרה הוא לעצור יהודים שניצלו מפיגוע. גם אתכם מעצבן לראות את ההפקרות הביטחונית בבירת ישראל? הערב ב-18:00 בקונדר 8 שמעון הצדיק, בואו".

כזכור, רק אתמול בית המשפט העליון הודיע כי קיבל את ערעור תושביה הערבים של שכונת שייח ג'ראח ברוב של שני שופטים מול אחד, וקבע כי הם יוכלו להישאר בבתים שאותם התבקשו לפנות, בתנאי שישלמו שכר דירה מוזל לבעלים. עם זאת, לפני כמעט שנה, בחודש מאי 2021, קבע בית המשפט כי יש לפנות משכונת שייח ג'ראח שמונה משפחות פלסטיניות מבתיהן.

בעקבות ההחלטה פרצו מהומות בשכונה, שבהמשך אף הובילו להסלמה בדרום ולפתיחת מבצע שומר החומות. מזה 20 שנה ויותר מתנהל בשכונה המזרח ירושלמית מאבק שליטה בין מתנחלים לערביי השכונה, כש-500 מטרים בלבד מפרידים בין השלווה שבקבר שמעון הצדיק לבין האווירה המתוחה והמסוכנת באזורי המגורים הסמוכים.

באשר לבמצע "שומר החומות", מבחינת התושבים הערבים, הלשכה שהציב ח"כ בן גביר הבעירה את האזור - אלא שהתושבים היהודים טענו כי המכונית השרופה של טל יושבייב, תושב המקום שספג הצתות חוזרות באזור מגוריו - היא מקור הבעיה. לטענתם מדובר ב"התמודדות יומיומית".