ההתעללות במעון לחוסים: כבר לפני שנה הוגשה תלונה - אך המצלמות לא נבדקו

בשנת 2020 הוגשה התלונה הראשונה על מקרה אלימות במוסד "בני ציון" שבראש העין, אך רק בחודשיים האחרונים עברו במשטרה על כל החומרים המצולמים מהמקום. במשרד הרווחה הדיחו את הנהלת המעון, ומינו מנהלת חדשה

זמן צפייה: 01:32

פרשת ההתעללות במעון לחוסים: כבר בשנת 2020 הוגשה במשטרה תלונה על חשד למקרה אלימות במעון "בני ציון" בראש העין, כולל תיעוד מהמצלמות במקום, והוגשה המלצה לכתב אישום, אך משום מה המשטרה לא בדקה את הצילומים, כך נחשף הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

בשנה שעברה הוגשו למשטרה שתי תלונות על ידי מפקחי משרד הרווחה, אך רק בחודשיים האחרונים עברו במשטרה על כל החומרים המצולמים מהמקום, שמתועד 24 שעות ביממה, ומצאו יותר מ-600 מקרי אלימות. האבסורד הוא שלמפקחי הרווחה אסור על פי החוק לצפות בתיעוד, מחשש לפגיעה בפרטיות, ובמשטרה לא מסרו תגובה לשאלה מדוע לא בדקו את הצילומים בזמן.

במשרד הרווחה הדיחו את הנהלת המעון, ומינו מנהלת חדשה. בנוסף מתכוונים במשרד לפנות למשרד המשפטים על מנת לקבל אישור מיוחד לעיון במצלמות.

כזכור, ארבעה עובדים במעון נעצרו בחשד להתעללות חמורה ותקיפת חסרי ישע החוסים במקום. בסך הכל נפגעו מהאלימות 17 חוסים, ובין היתר נצפו פגיעות פיזיות, כולל הצלפות ובעיטות, מטפלים שהטילו את מימיהם במיטות בהן לאחר מכן המטופלים ישנים.