התנועה לאיכות השלטון ליועמש"ית: "יש לחקור את קשר מימרן-נתניהו"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לבהרב-מיארה בעקבות תמלילי ההקלטות שנחשפו באתר Mediapart הצרפתי, שבהם אמר איש העסקים ארנו מימרן כי העביר סכומי כסף גדולים, כמו גם שעוני יוקרה ומימון חופשות לראש הממשלה: "יש לחקור לעומק כדי לבער את נגע השחיתות מהמערכת השלטונית בישראל"

ארנו מימרן ובנימין נתניהו בחופשה משותפת ב-2003
ארנו מימרן ובנימין נתניהו בחופשה משותפת ב-2003 | צילום: mediapart/ הארץ

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בדרישה שתפתח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין קשריו עם איש העסקים היהודי-צרפתי ארנו מימרן. על פי הקלטות של מימרן שהתפרסמו בתקשורת הצרפתית, בין השניים התקיימו לכאורה יחסי "קח-תן", בהם איש העסקים היהודי-צרפתי העניק לנתניהו מתנות יקרות ערך - בדומה לאישומים בתיק 1000.

כאמור, בימים האחרונים התפרסמו בכלי תקשורת הצרפתיים הקלטות של איש העסקים ארנו מימרן - היושב בכלא בגין עבירות רבות, ביניהן שתי עבירות רצח - בהן הוא מספר על קשריו עם רה"מ נתניהו. בין היתר, מספר מימרן בהקלטות על סכומי כסף גדולים שהעביר לחשבון הבנק של נתניהו, על מימון בתי מלון יוקרתיים לנתניהו ורעייתו, וכן על מתנות יקרות ערך שרכש עבורו. בנוסף, מימרן נשמע בהקלטות אומר כי בעבור המתנות שנתן לו עשה נתניהו "כל מה שביקש ממנו".

Whatsapp Image 2023 09 26 At 1
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"קניתי סיגר אחד לעצמי", צוטט מימרן בדיווח של אתר Mediapart. "הוא (נתניהו) אהב, אז קניתי לו. הוא אהב מאוד מתנות. אני הייתי זה ששילמתי על הכול, הוא לא משלם". לפי תמלילי ההקלטות, אמר מימרן עוד כי "כשהוא (נתניהו) היה איתי בפריז, לקחתי אותו לאן שרציתי. הוא עשה מה שרציתי. כשהוא מקבל ממך כסף והכול - זהו, זה נגמר. אין יותר גבולות. אתה יכול לבקש ממנו הכול. הוא ידע שהוא הולך לקבל את השטרות שלו. מה שזה לא היה, הוא אמר לי כן".

התנועה לאיכות השלטון טוענת במכתבה כי הדברים שאומר מימרן בהקלטות מצביעים על ביצוע של עבירות חמורות לכאורה, המחייבות את היועצת המשפטית לממשלה להורות על פתיחה בחקירה. עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, מסר: "נתניהו כבר עומד לדין בשל חיבתו הידועה לקבלת טובות הנאה אסורות ממיליונרים. ואולם, העדויות החדשות מציירות תמונת שוחד של ממש שהועבר מידיו של איש העסקים המפוקפק ארנו מימרן לידיו של נתניהו. יש לחקור את הדברים לעומק כדי לבער את נגע השחיתות מהמערכת השלטונית בישראל".