נמנעה הקמת מפעל לזיוף נעלי בלנסטון בשטחים; תושב חברון נתפס

במהלך בדיקה של רשויות המכס נתפסו תבניות יצוקות לזיוף נעלי בלנסטון במכולת בגדים שהייתה ברשותו של פלסטיני מהשטחים. בחברת ההנעלה הבין-לאומית פתחו בהליכים - ומתריעים מפני תופעה נרחבת

תבניות מזויפות לייצור נעלי בלנסטון
תבניות מזויפות לייצור נעלי בלנסטון | צילום: רשות המכס

פלסטיני תושב השטחים מאזור חברון נתפס השבוע כשהוא מנסה לייבא תבניות יצוקות לזיוף נעלי בלנסטון. מפרטי האירוע עולה כי התבניות הוסתרו במכולת בגדים ונתפסו במסגרת בדיקה של רשויות המכס. זאת בהמשך לעשרות ניסיונות זיוף שהתבצעו בשנה האחרונה.

בימים אלו מתנהל מו"מ בנוגע להשמדת התבניות ולהסדר פיצוי של ענקית ההנעלה הבין-לאומית. עו"ד סער גרשוני, מומחה לקניין רוחני המייצג את בלנסטון, התייחס לאירוע: "חברת בלנסטון החליטה לפני מספר שנים להוריד את הכפפות ולטפל ביד קשה במכת הזיופים. בעקבות כך הוגשו תלונות רבות על זייפנים במשטרת ישראל, אשר ביצעה פשיטות רבות בשווקים השונים ובחנויות ברחבי הארץ ואלפי נעליים מזוייפות הוחרמו והושמדו".

תבנית מזויפת לייצור נעלי בלנסטון
תבנית מזויפת לייצור נעלי בלנסטון | צילום: רשות המכס

לדבריו, "בעקבות פשיטות אלו מוגשות במקביל תביעות אזרחיות המובילות לתשלומי פיצויים גבוהים במטרה לשרש תופעה זו ולהבהיר כי הזיוף אינו משתלם. הפעם מדובר בניסיון לפתוח קו ייצור לזיופים של הנעליים בשטחים". גרשוני הוסיף כי "במטה הראשי של החברה סומכים על רשויות האכיפה השונות, ומבצעים תהליכים המאפשרים את חשיפת הזיופים למען הגנה על הלקוחות והמבקשים לרכוש את הנעליים האיכותיות והמקוריות".

עו''ד סער גרשוני, מומחה לקניין רוחני
עו''ד סער גרשוני, מומחה לקניין רוחני | צילום: אורי לבני