במסגרת הסדר טיעון: רונן ביטי הורשע בעבירות מין בקטינות

ביהמ"ש הרשיע את אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי במעשים מגונים והטרדה מינית - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. הצדדים טרם הגיעו להסכמה על חומרת העונש, כשבפרקליטות מעוניינים במאסר בפועל

זמן צפייה: 00:51

בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון את רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, בעבירות של מעשים מגונים בקטינה שלא מלאו לה 14, מעשים מגונים בפני קטינה מתחת לגיל 16 והטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה 15. הפרסום על הסדר הטיעון המסתמן נחשף לראשונה בחדשות 13. ביטי ביצע את העבירות בשבע מתלוננות שהיו בנות 15-13 בעת ביצוע המעשים. הצדדים לא הגיעו להסכמה על העונש ועמדת הפרקליטות היא כי יש לגזור על ביטי עונש מאסר בפועל.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה ביטי בן ה-49 במסגרת הסכם הטיעון, בשנת 2014 הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", בה היה ביטי היה אחד מהמנהלים, והיו חברות בה כ-70 קטינות שמעריצות את עדי. בהמשך, נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות, מצומצמות יותר, עם חלק מהקטינות - חלקן ביוזמת ביטי וחלקן ביוזמת הקטינות. מיולי 2017 ועד לסוף ינואר 2018, נהג ביטי לשוחח עם הקטינות במספר קבוצות וכן בצ'אט פרטי - כאשר חלקן היו בעלות תוכן מיני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מסתמן: אביה של עדי ביטי יודה בעבירות מין במסגרת הסדר טיעון

"כותב – וישר מעלה": המשוררים שמפרסמים את שיריהם באינסטגרם

הזמר הישראלי האלמוני ששילם כדי לחמם את המופע של ג'ניפר לופז

רונן ביטי בבית המשפט
רונן ביטי בבית המשפט | צילום: ללא קרדיט

בחלק מהמקרים, נהג ביטי לפנות לקטינות בצ'אט הפרטי ולשכנען להוריד את אפליקציית הטלגרם, תוך שהוא מסביר כי מדובר באפליקציה "בטוחה", בה ניתן לשוחח שיחות סודיות שלא ניתן להעתיקן או להעבירן, וכי ההודעות נמחקות מיד בסמוך לכתיבתן. לאחר שהקטינות התקינו את אפליקציית הטלגרם, ביטי נהג להגדיר "מחיקת הודעות אוטומטית" ולנהל שיחות בעלות אופי מיני עימן. בין היתר, נהג להציע להן לבצע בעצמן מעשים מיניים, ביקש מחלקן שישלחו לו הודעה קולית בה הן גונחות - ושלח לחלקן תמונות וצילומי וידאו של גברים מבצעים בעצמם מעשים מיניים.

בהמשך, פתחו חלק מהקטינות קבוצת וואטסאפ שבה חשפו בפני אשתו של ביטי את מעשיו. לאחר החשיפה וטרם הגשת תלונה במשטרה, שלח ביטי הודעה קולית בקבוצת החשיפה ובה אמר: "תתחילו להרגיע, למה אני לא אבקש עוד פעם אחת, אמרתי את שלי כרגע, ובוא נראה אתכן עכשיו לא מרגיעות ועושות מה שאתן רוצות - ובוא נראה מה יקרה. לא חוזר על זה עוד פעם אחת, תזכרו מה שאני אמרתי".

ההסדר כאמור אינו כולל הסכמה על העונש. השיקולים לעריכת ההסדר היו, בין היתר, מספר רב של ישיבות גישור, במהלכן השופט המגשר הביע את דעתו בנוגע לאישומים שנמחקו מכתב האישום, שהינם מעשים מיניים ברף הנמוך, אשר עלתה שאלה בדבר פליליותם.