עם כוויות ובלי ציפורניים: הסתיימה חקירת ההתעללות בילדה מלוד

כתב אישום יוגש מחר נגד הוריה של בת ה-7, החשודים שקשרו אותה בחבל עבה, נעלו אותה באמבטיה - והלכו לבלות בים. מבדיקות רפואיות עלה חשד כי היא סובלת מהזנחה ממושכת

זמן צפייה: 00:36

חקירת ההורים החשודים בהתעללות והזנחה של בתם בת השבע מלוד הסתיימה היום (ראשון). מבדיקות רפואיות שנערכו לילדה עלה חשד כי היא סובלת מהזנחה ממושכת, ציפורני רגליה היו חסרות ועל גופה ופניה נמצאו צלקות שמקורן בכוויות ונגעי עור קשים. הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד ההורים מחר.

עוד עלה מהחקירה כי הילדה, שנולדה בשטחי הרשות לאם פלסטינית, הובאה ללוד ללא כל תיעוד ורישום בישראל. על פי החשד, אביה קשר אותה בחבל עבה השאיר אותה נעולה באמבטיה במשך שעות ארוכות, בזמן שיצא לבלות בים יחד עם שאר בני המשפחה. בחיפוש שערכו השוטרים בביתם של החשודים נאספו ממצאים הקושרים את החשודים למיוחס להם וכן נגבו עדויות המחזקות את החשד כנגדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרשת נאוה אלימלך: נגבתה עדות מאדם שנחקר לפני 21 שנה

תיעוד חדש חושף: ההתעללות בעובד ב"שופרסל" לא הייתה חד פעמית

חרף המלצות המשטרה: היועמ"ש יאפשר לליצמן להישאר בתפקידו

בית המשפחה החשודה בהתעללות בילדה בלוד
בית המשפחה החשודה בהתעללות בילדה בלוד | צילום: חדשות 13

כזכור, הילדה נמצאה בחודש שעבר בחדר המקלחת בביתה כשהיא מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ברגליה, בידיה ובצווארה בחבל עבה ועל גופה חתכים, חבלות ופצעים. כאשר השוטרים הגיעו למקום והבחינו בילדה, אחד מהם חתך את החבל העבה ושחרר אותה. הם הזעיקו למקום גורמי רפואה שפינו את הילדה במצב בריאותי קשה לטיפול בבית החולים ועצרו את ההורים.

במהלך דיון בעניינם, נציג המשטרה הטיל ספק כי השניים הם הוריה הביולוגיים של הילדה. בדיון שקדם לכך, אמר השופט: "החשד הוא לא לאירוע שקרה ברגע מסוים, זה משהו מאוד מתמשך". השופט אף הגדיל ואמר: "ראיתי הרבה תיקים בחיי - כאלה דברים עוד לא ראיתי". במהלך הדיון נודע כי הילדה תושאלה בנוגע למעשים המיוחסים להוריה, בני 36 ו-41.

אמה של הילדה היא תושבת השטחים השוהה בישראל באופן בלתי חוקי. נציגת המשטרה טענה בדיון שנערך לפני כשבועיים כי הילדה נמצאה כשהיא קשורה בחבל לאמבטיה בידיה וברגליה, וכי השוטרים נאלצו לחתוך את החבל.

אביה של הילדה טען בחקירתו כי "לא קשרתי אותה והיא לא הוזנחה". עוד הוסיף האב כי "הלכתי עם חברים לים, וכשחזרתי ראיתי פתאום את המשטרה במקום". האם טענה כי בזמן שלא היו בבית הייתה פריצה לדירה, ואולי יש לכך קשר למצבה של הילדה.