נזיפה חמורה לשופטת שאמרה לברלנד במהלך דיון "קח מנטוס"

נציב תלונות הציבור על שופטים המליץ לרשום את הנזיפה בתיקה האישי של שרון לארי בבלי, שגם אמרה בדיון "הבנתי שהוא לא פרגית בת 17". "אמירות פוגעניות שמעלות חשש לפגיעה באובייקטיביות"

זמן צפייה: 00:31

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, המליץ הבוקר (שני) לנזוף נזיפה חמורה שתירשם בתיקה האישי של השופטת שרון לארי בבלי, שבזמן דיון בהארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד אמרה בתגובה לפירוט בעיותיו הרפואיות "הבנתי שהוא לא פרגית בת 17", ואף המליצה לו לאכול מנטוס. זאת בעקבות התחקיר שפורסם ב"הצינור" שבו הרב נתן לאדם חולה סוכריות וטען כי מדובר בתרופה.

בתגובתה לתלונה מסרה השופטת, כי האמירה המיוחסת לה בעניין ה"מנטוס" לא צריכה הייתה להיאמר, והיא מביעה את צערה הרב על כך. האמירה בעניין ה"פרגית" הינה לדבריה "ניסוח רע". השופטת מסרה, כי שגתה והיא מתנצלת על אמירותיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו וגנץ נפגשו: נמשכת המחלוקת סביב הוועדה למינוי שופטים

קנדה: 16 נרצחו באירוע הירי החמור ביותר בתולדות המדינה

הפתיע את אמו אחרי חודשיים בבסיס – כשהוא מחופש לשליח • צפו

הרב אליעזר ברלנד מחשובי רבני ברסלב
הרב אליעזר ברלנד מחשובי רבני ברסלב | צילום: חדשות 13

הנציב הוסיף כי אמירות מסוג זה מעלות חשש לפגיעה באובייקטיביות ובניטראליות המתחייבת מבית המשפט, וזאת אפילו מדובר בהתבטאויות אשר לא פגעו בהתנהלות התקינה של הדיוןף גם אם בית המשפט פעל על פי סדרי הדין הנהוגים. "התבטאויותיה של השופטת פגעו לא רק בדימוייה של השופטת כגורם אובייקטיבי וחסר פניות, אלא במערכת המשפטית כולה, דבר שאין לעבור עליו לסדר היום", כתב.

השופטת שרון לארי בבלי
השופטת שרון לארי בבלי | צילום: האתר הרשמי של הרשות השופטת

לפני כשלושה שבועות דן שופט בית המשפט המחוזי ארנון דראל דן במידע המודיעיני הסודי בפרשת הרב ברלנד שנחשף יום לפני כן בחדשות 13, לפיו ישנו מידע המצביע על כך שאם הנאשם בעבירות עושק ישתחרר למעצר בית - הוא צפוי לברוח.

במהלך הדיון שנערך מספר ימים לפני כן, טענה הפרקליטות כי יש להשאיר את ברלנד במעצר לאור מסוכנותו והחשש שיימלט כפי שקרה לפני כמה שנים. פרקליטיו של ברלנד, עורכי הדין עמית חדד ועדי כרמלי, טענו כי יש לשחרר אותו לחלופת מעצר ואף הציגו רשימה של מפקחים פוטנציאלים אם ישוחרר למעצר בית, בהם יהודה משי זהב, חתן פרס ישראל, שבינתיים חזר בו מהסכמתו.