"תעשייה של הונאה ומצגי שווא": ברלנד יואשם במרמה והלבנת הון

הפרקליטות הודיעה לראש קהילת "שובו בנים" כי יוגש נגדו כתב אישום נוסף, כפוף לשימוע, בגין "פדיונות נפש" וייעוץ שערך בתשלום, שעליו לא דיווח. "הביא את מי שמצוי במצוקה לשלם אלפי שקלים"

זמן צפייה: 00:35

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (שני) לראש קהילת "שובו בנים" אליעזר ברלנד שתגיש נגדו כתב אישום כפוף לשימוע בגין עבירות מרמה והלבנת הון. זאת, בשל "פדיונות נפש", ייעוץ, תרומות וחוגי בית שביצע לכאורה עבור תשלום, עליו לא דיווח לרשויות.

כמו כן, יואשם ככל הנראה בהעסקת עובדים, להם שילם מיליוני שקלים, מבלי שהוציא תלוש משכורת ושילם נס כנדרש. מדובר בתיק שמתנהל במקביל לכתב האישום שהוגש נגדו על כך שניצל לכאורה את מעמדו כרב כדי להוציא כסף מאנשים במצוקה.

לעוד כתבות בנושא:

נזיפה חמורה לשופטת שאמרה לברלנד במהלך דיון "קח מנטוס"

המחוזי דן במידע על כוונת ברלנד לברוח: ישוחרר למעצר בית?

"יצר מצג שווא שהוא בעל כוחות מיוחדים": אישום נגד הרב ברלנד

הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק
הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק | צילום: חדשות 13

"בית המשפט קבע כי תיאור האישומים אינו יכול אלא ללמד על מערך שלם, שלא לומר תעשייה של הונאה ומצגי שווא", נכתב בהודעת הפרקליטות. "זאת, בכדי להביא את מי שמצוי במצוקה לשלם אלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים כדי לרכוש תקוות שווא למזור לחולי, לתחיית מתים, לשחרור מבתי סוהר ועוד".

"מסוכנות נלמדת אף מההתנהגות האלימה שבאה לידי ביטוי בנכונותו של ברלנד להפעיל אלימות פיזית של ממש על ידי מי ממאמיניו כלפי מי שהוא סבור שראוי לכך, תוך שהוא אומר בקולו כי אינו מורתע מעונשי מאסר", לשון הודעת הפרקליטות.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי הוגש נגד ברלנד כתב אישום בגין עבירות של קבלה וניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק וניסיון עושק וכן בעבירה של נסיון לשידול חבלה חמורה, במסגרת פרשת "עושק שחורשנחשפה בעקבות תחקיר חדשות 13. ברלנד הואשם שקיבל סכומים בהיקף של מיליוני שקלים.