המחוזי דן במידע על כוונת ברלנד לברוח: ישוחרר למעצר בית?

לאחר שנחשף בחדשות 13 על מידע מודיעיני סודי לפיו אם הנאשם בעבירות עושק ישוחרר בתנאים מגבילים הוא ינסה להימלט, קצין שב"ס הציג בפני השופט את האינפורמציה. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים

זמן צפייה: 02:30

שופט בית המשפט המחוזי ארנון דראל דן היום (חמישי) במידע המודיעיני הסודי בפרשת הרב ברלנד שנחשף אתמול בחדשות 13, לפיו ישנו מידע המצביע על כך שאם הנאשם בעבירות עושק ישתחרר למעצר בית - הוא צפוי לברוח.

במהלך הדיון שנערך שלשום, טענה הפרקליטות כי יש להשאיר את ברלנד במעצר לאור מסוכנותו והחשש שיימלט כפי שקרה לפני כמה שנים. פרקליטיו של ברלנד, עורכי הדין עמית חדד ועדי כרמלי, טענו כי יש לשחרר אותו לחלופת מעצר ואף הציגו רשימה של מפקחים פוטנציאלים אם ישוחרר למעצר בית, בהם יהודה משי זהב, חתן פרס ישראל, שבינתיים חזר בו מהסכמתו.

לעוד כתבות בנושא:

"יצר מצג שווא שהוא בעל כוחות מיוחדים": אישום נגד הרב ברלנד

ערעור הרב ברלנד נדחה: יישאר במעצר עד להגשת כתב אישום נגדו

תיעוד: אלמונים מנפצים את חלונות ביתו של עד תביעה נגד ברלנד

הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד | צילום: החדשות 13

כמה שעות לאחר הדיון, כפי שנחשף בחדשות 13, הגיע למשטרה ולפרקליטות מידע מודיעיני לפיו ברלנד מתכנן לברוח אם ישתחרר. ההערכה היא כי עבריין המין הוקלט מדבר מהכלא עם חסידיו על אפשרות זו.

בעקבות זאת, פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה להראות את המידע החסוי ולהשאיר את ברלנד במעצר. היום כאמור התנהל דיון בבקשה, ולדיון אף הגיע קצין המודיעין של שירות בתי הסוהר שהציג לשופט את המידע.

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

בדיון טענו חדד וכרמלי שאין זה הגיוני שיוצג בשלב זה מידע מודיעיני במעמד צד אחד וביקשו לשחרר את ברלנד לחלופת מעצר. לעומתם, טען המשנה לפרקליט מחוז ירושלים, ארז פדן, כי יש להשאיר את ברלנד במעצר גם לאור המידע החדש. השופט הודיע כי ייתן את החלטתו בימים הקרובים.

עו"ד עמית חדד באולפן החדשות
עו''ד עמית חדד | צילום: חדשות 13