בתום מצוד של 11 חודשים: נעצר החשוד המרכזי ברצח בני שלמה

ידיעת זהב הובילה את החוקרים לדירת מסתור במגדל יוקרה ברמת גן, בה שהה תושב רמלה כבן 20 - החשוד ברצח ראש ארגון הפשע באוקטובר אשתקד בתחנת דלק בכביש 44. יחד עם החשוד נעצרו שלושה צעירים נוספים, ובהמשך הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם

זמן צפייה: 04:12

החשוד המרכזי ברצח ראש ארגון הפשע בני שלמה נעצר אתמול (שני) בדירת מסתור בקומה ה-30 בבניין ברמת גן. יחד עם החשוד, תושב רמלה כבן 20, נעצרו שלושה צעירים נוספים תושבי מרכז הארץ. המעצר התאפשר כעת בעקבות "ראיית זהב" שהתקבלה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש בימים האחרונים. ארבעת החשודים יובאו היום לדיון בנוגע להארכת מעצרם בבית המשפט השלום באשקלון.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, אמר בעקבות המעצר: "לאחר כמעט שנה של מאמצים שהתרכזו בסופו של דבר לעשרה ימים האחרונים בהם השקענו מאמצים רבים בכדי להגיע לחשוד. בעזרת תחכום רב, נועזות וסבלנות התקבלה 'ידיעת הזהב' ביחידה המרכזית של מרחב לכיש בשיתוף פעולה מלא עם כלל יחידות הימ"ר ובפרט של מרכז. אני משבח את השוטרים שלנו על פעולה מצוינת במסגרת המלחמה של המחוז בסכסוכים המדממים".

בני שלמה
בני שלמה

כזכור, בני שלמה חוסל בחודש אוקטובר אשתקד בתחנת דלק בכביש 44 (דרך השבעה) באזור. יחד עם שלמה נפצע קשה גבר נוסף כבן 40, וכוחות הצלה שהוזעקו למקום פינו את השניים לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו של ראש ארגון הפשע.

בתיעוד שפורסם זמן קצר לאחר החיסול, נראה שלמה עומד בתחנת הדלק, כשלאחר זמן קצר מגיעים המתנקשים ומתחילים לירות לעברו. שלמה בורח, ולבסוף מועד - אז המתנקש מתקרב אליו ויורה בו מטווח אפס. לאחר הרצח נעצרו שלושה חשודים בחשד למעורבות בחיסול.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210031531' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגעי הירי' poster='' kid='1_up4p9odr' duration='']

שלמה נולד ב-1980 במושב חלץ שבדרום הארץ - שם התגורר רוב חייו. הוא היה נשוי והותיר אחריו אישה ובת. אחרי שהוריו התגרשו, בילדותו, עבר לרחובות עם אמו ואחיו שלום - שם התחבר לכנופיות קטנות והכיר את האחים עמוס ואופיר לביא. בהמשך הקימו האחרונים ארגון פשע משלהם.

ב-2015 נרצח שלום, אחיו של בני, מחוץ לביתו שבמושב תלמים. החשודים המידיים היו ארגון הפשע של האחים לביא - אך לא היו הוכחות. בשל כך, גם לא הגיעה נקמה. במרוצת השנים הקים בני שלמה, שהיה חברו הקרוב של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, ארגון פשע מתחרה. הדבר הצית תחרות בין השניים - והביא לא פעם לפגיעה ב"חיילים" בארגונים של השניים.