במשטרה מעריכים: המתנקשים בבני שלמה - שכירי חרב

ארבעת החשודים במעורבות בחיסולו של ראש ארגון הפשע יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם, כאשר החוקרים מעריכים כי הם נשלחו לביצוע המשימה תמורת סכום כסף גדול במיוחד - ומנסים להבין מי שלח אותם

זמן צפייה: 00:24

ארבעת החשודים במעורבות בחיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה יובאו הבוקר (שלישי) לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון, ומחקירת המשטרה עולה כי הם ככל הנראה שכירי חרב - כלומר נשלחו לביצוע המשימה תמורת סכום כסף גדול במיוחד. שלושה מהם חשודים ברצח, והרביעי חשוד במעורבות בחיסול.

ביחידה המרכזית של מרחב לכיש מנסים להבין מי שלח את המחסלים. הארבעה נעצרו אתמול בשעת ערב מאוחרת, כאשר שלושה מהם נעצרו באזור גדרה בזמן שהיו ברכב, וחשוד נוסף אותר בנמל התעופה בן גוריון, רגע לפני שניסה להימלט מהארץ. ארבעת החשודים משתייכים למשפחת הפשע ג'רושי, וגורם במשטרה המעורה בפרטי החקירה אמר כי נבדק הקשר בין החשודים המשתייכים לארגון של ג'רושי לבין שלום דומרני.

"גורמים במשפחת ג'רושי נחשבים מקורבים מאוד לראש ארגוני הפשע שלום דומרני", אמר הגורם המשטרתי, "ולא פעם אנשי הארגון ביצעו משימות עבור ארגוני פשיעה, תמורת כספים שקיבלו".

בני שלמה
בני שלמה

שלמה נורה למוות אתמול בצהריים בתחנת דלק בדרך השבעה באזור, כאשר אדם נוסף שהיה איתו נפצע באורח קשה. המתנקשים נמלטו מהמקום ברכב, ושוטר שהיה בחופשה דלק אחריהם על אופנוע. כשניסו להימלט ממנו הם היו מעורבים בתאונה - ואז באיומי אקדח השתלטו על רכב שנסע בכיוון הנגדי והמשיכו במנוסה.

זירת הירי בדרך השבעה בין אזור לחולון
זירת הירי בדרך השבעה בין אזור לחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

החיסול של בני שלמה הוא ללא ספק רגע שיא של ארגוני הפשע בדרום שבמרכזה שלוש משפחות: דומרני, שלמה והאחים לביא, שכלל במהלך השנים פיצוצי מכוניות, מטעני חבלה והגיע עד לכדי ניסיון החיסול של ניסים "נינה" דומרני – בנו של שלום דומרני – האויב הכי גדול של בני שלמה. השניים היו פעם שותפים, החברים הכי טובים, אבל סכסוך עסקי הוביל לפיצוץ ביניהם.

בני שלמה
בני שלמה

בשבועות האחרונות הזהירו במשטרה את דומרני ואת בני שלמה - ונגד האחרון אף פורסמו מודעות אבל ברשתות החברתיות לאחר שדומרני, האחים לביא ומיכאל מור שמו להם למטרה לפגוע בו. ההערכה היא שהכדורים שפגעו בשלמה פירקו לחלוטין את הארגון כולו.

שלום דומרני
שלום דומרני

ההערכה נוספת במשטרה היא שהרצח תוכנן היטב לאחר שבני שלמה עבר להתגורר באזור המרכז - וכעת נערכים כחולי המדים לנקמה. השאלה הגדולה, כאמור, היא אם הארגון לא יתאושש מעוצמת המכה שספג - או שחייליו דווקא יגייסו את הכוחות ויבקשו לנקום את מותו של האיש שעמד בראשו.