גניבה, מרמה והפרת אמונים: שנתיים מאסר לראש העיר כפר סבא לשעבר

יהודה בן חמו הורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, לאחר שב-2017 פתחה יחידת להב 433 בחקירה נגדו בחשד לעבירות שחיתות ציבורית - שבסופה התגבשה תשתית ראייתית לפיה הוא קיבל תרומות אסורות בשווי מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים שונים בעיר

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו
ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו | צילום: עיריית כפר סבא (פייסבוק)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) שנתיים מאסר על ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, לאחר שהורשע בעבירות גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים ועוד. הוא זוכה מחמת הספק מעבירות של הטרדת עד והפרת הוראה חוקית.

החקירה נגד בן חמו החלה בשנת 2017 בחשד לעבירות שחיתות ציבורית ביחידה להב 433, ובמסגרתה נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה. בתום החקירה הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד בן חמו בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים.

יהודה בן חמו
יהודה בן חמו

מממצאי החקירה עלה כי בן חמו קיבל תרומות אסורות בשווי מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים שונים בעיר, תוך מצג שווא שלפיו התרומות מיועדות לרכישת מוצרי מזון לרווחת תושבי העיר.

במשטרה ציינו כי בן חמו נהג להעביר למקורביו את התרומות שקיבל או לבצע בהם שימוש אישי. עוד נמסר כי הוא נחשד כי פעל לקדם את ענייניו של אחד ממקורביו תוך ניגוד עניינים מתוקף היותו ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון והבנייה בעירייה.