בן גביר קרא לשופט "אויב מבית", מגיבים שהסיתו זומנו לחקירה

לאחר שהשר לביטחון לאומי השתלח בשופט בית המשפט המחוזי בנצרת, מגיבים קראו לאלימות - וחלקם יידרשו להגיע לחקירה במשטרה. האבטחה סביב השופט תוגברה. הנהלת בתי המשפט הוציאה הודעת גינוי להתבטאויות: "הרשות השופטת רואה בחומרה התבטאויות אלה. שופטי ישראל ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנהלת בתי המשפט הוציאה היום (רביעי) הודעת גינוי להתבטאויות שנשמעו בשבועות האחרונים נגד שופטים, כשבראשן דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שצייץ אתמול כי שופט בבית השפט המחוזי בנצרת, השופט ערפאת טאהא, הוא "אויב מבית". מספר "טוקבקיסטים" שהגיבו לפוסט של השר כבר זומנו לחקירה, לאחר שכתבו בין היתר: "אולי צריך להכניס את השופט לכלא", "אחרי הסדר בעזה נעשה גם סדר בבתי המשפט המטונפים", וגם: "תשלחו מיקום נדאג להעלות לו את הבית באש". בעקבות הדברים, האבטחה סביב השופט תוגברה.

"בימים האחרונים פורסמו התבטאויות פוגעניות כנגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם", נכתב בהודעה של הנהלת בתי המשפט, "הרשות השופטת רואה בחומרה התבטאויות אלה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהתבטאויות אלו מושמעות מפי אנשי ציבור בכירים, אשר דווקא בעיתות אלה מצופה היה שיפעלו למיתון השיח".

עוד נכתב: "שופטי ישראל פוסקים בהתאם לדין, לנסיבות המקרה וחומר הראיות המונח לפניהם וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, ללא מורא וללא משוא פנים, בעיתות חירום כמו גם בימי שגרה".

בית המשפט העליון בירושלים
בית המשפט העליון בירושלים | צילום: רויטרס

מתקפתו של השר בן גביר על השופט טאהא הגיעה בעקבות שחרורה ממעצר של השחקנית מאיסה עבד אלהאדי מנצרת, שהביעה תמיכה בחמאס מאז אירועי שבת השחורה. בציוץ שפרסם אתמול כתב השר לביטחון לאומי: "השחקנית ומשפיענית הרשת מאיסה עבד אלהאדי מנצרת העלת בדף הפייסבוק שלה את הטרקטור של הנאצים מפיל את גדר ההפרדה בזמן שנכנסו לטבוח בקשישנו וילדנו וכתבה ללא בושה "Let’s go Berlin style".

לאחר מכן הוסיף: "משטרת ישראל מיד פעלה בנחישות לעצור. אבל כל זה לא סיפק את השופט ערפאת טאהא מבית המשפט המחוזי בנצרת שהורה לשחררה כי לדבריו: "ספק רב אם יש בפרסום הפוסטים עבירה פלילית". כך נראים אויבים מבית. בושה".

יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר באולם בית המשפט,בג"ץ, עילת הסבירות
יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, הגיב: "השתלחותו הפרועה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשופטים וברשות השופטת בעיצומה של מלחמה, ראויה לכל גינוי. למרבה הצער, דבריו חסרי האחריות ישמשו כלי נשק בידיהם של שונאי ישראל בשעת מלחמה. עצמאות מערכת המשפט הישראלית היא השכפ״ץ שלנו והיא זו המאפשרת לנו את חופש הפעולה הבינלאומי ומסייעת לנו להשבת החטופים הביתה. ‏דבריו של בן גביר מסכלים את המאמצים הבינלאומיים וראוי שהוא יחדול וירתם למאמץ הלאומי להשבת החטופים בשעה קשה זו".