פסל בן גוריון בטיילת בתל אביב נשרף, דר רחוב נעצר בחשד להצתה

פסלו המפורסם של ראש הממשלה הראשון עומד על הראש בטיילת בתל אביב נשרף. המשטרה פתחה בחקירת המקרה ולאחר כמה שעות נעצר דר רחוב בן 34 בחשד להצתה. עיריית תל אביב פינתה את הפסל והודיעה שהוא יחודש בהקדם

זמן צפייה: 02:41

עוברי אורח דיווחו הבוקר (שבת) כי פסלו של דוד בן גוריון שעומד על הראש בטיילת בתל אביב נשרף. שעות לאחר הדיווח, דר רחוב בן 34 נעצר בחשד להצתת הפסל. בתיעוד של מצלמות העירייה עולה כי אדם בודד הגיע לאזור בסביבות השעה 05:25. המשטרה פתחה בחקירה. עיריית תל אביב פינתה את הפסל השרוף מהחוף והודיעה כי הוא יוחלף בהקדם.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "עצוב מאוד שבתחילת השנה החדשה מישהו החליט לפגוע באחד הפסלים הכי אהובים בעיר, פסלו של סמל תקומת ישראל - דוד בן גוריון. נחדש את הפסל בהקדם כדי שיעמוד מחדש במהירות האפשרית וישוב לשמח את תושבי ותושבות העיר, ובעיקר את הילדים".

Whatsapp Image 2023 09 16 At 0
פסל דוד בן גוריון שנשרף | צילום: שימוש לפי סעיף 26א' לחוק זכויות היוצרים

בבית בן גוריון החליטו בעקבות המקרה להגביר את האבטחה סביב ביתו הפרטי של ראש הממשלה הראשון בת"א ומסרו: "עצוב לראות את השיח המתגלגל בחברה הישראלית כלפי הסמלים והאבות המייסדים שהקימו את המדינה. כחלק ממגמה עצובה זו, עצוב במיוחד לראות את מעשה האלימות בחוף תל אביב. פסל אפשר לשקם, חברה שמאבדת את הכבוד לעברה היא חברה שעתידה לוט בערפל ויהיה קשה מאוד לשקמה".

Whatsapp Image 2023 09 16 At 1
פסל דוד בן גוריון שנשרף | צילום: שימוש לפי סעיף 26א' לחוק זכויות היוצרים

מנכ"ל המכון למורשת בן גוריון, איתן דוניץ, מסר בתגובה: "הפסל הכל כך מוכר של בן גוריון עומד על הראש הוצת הלילה. אני מקווה ומייחל לכך שלא יתברר שמדובר בהצתה מכוונת. הפסל הזה מספר על בן גוריון האדם וגם המנהיג - זה שלא מעט בזכותו אנו חיים כאן היום ביחד".

"לצד כל זה נזכיר שאין קדושים במדינות דמוקרטיות וגם בן גוריון אינו קדוש. הוויכוח ואי ההסכמה הם אבני יסוד בדמוקרטיה. אנו קוראים בעת הזאת להנמכת הלהבות ולוויכוח אמיתי במסגרת כללי המשחק הדמוקרטי".